وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 905
  • بازدید دیروز : 285
  • بازدید کل : 644256

تکنولوژی Wi-Fi شما را از پشت دیوار هم می بیند !


تکنولوژی Wi-Fi شما را از پشت دیوار هم می بیند !

محققان دانشگاه MIT دستگاهی ساخته اند که می‌تواند با کمک Wi-Fi حضورافراد را از پشت دیوار تشخیص دهد. این دستگاه، به نام RF-Capture، سیگنال‌های Wi-Fi را می‌فرستد و بازتاب آن‌ها را دریافت می‌کند، بعد بررسی می‌کند که آیا از کنار هم گذاشتن آن‌ها به یک فرم انسانی می‌رسد یا نه.
همان طور که می‌دانید، Wi-Fi تکنولوژی شبکه محلی بی سیم است که دستگاه‌های الکترونیکی به کمک آن و عموما با استفاده از امواج رادیویی UHF 2/4 گیگاهرتز و SHF ISM پنج گیگاهرتزی به هم متصل می‌شوند. این پژوهش جدید به ما نشان داد که Wi-Fi علاوه بر ساختن شبکه و اتصال شما به اینترنت، کاربرد‌های دیگری هم دارد؛ می‌تواند سیگنال‌هایی ارسال کند و با مشاهده سیگنال‌های بازگشتی، چیزی که در آن سمت دیوار قرار گرفته را بازسازی کند. هر موجی می‌تواند این کار را انجام دهد، اما موج‌های فرکانس بالا وضوح بالاتری را تامین می‌کنند و در ضمن تکنولوژی Wi-Fi یک تکنولوژی ارزان است که تقریبا همه جا وجود دارد.

Re-Capture چگونه با تکنولوژی Wi-Fi شما را پیدا می‌کند ؟

اما این دستگاه چطور کار می‌کند؟ RF-Capture در یک اتاق قرار می‌گیرد و شروع می‌کند به ارسال امواج. بخشی از این امواج بعد از برخورد به دیوار بر می‌گردند، اما تعدادی هم از دیوار عبور کرده و به اتاق بغلی می‌رسند. اگر شخصی در ابن اتاق در حال راه رفتن باشد، امواج به بدن او برخورد کرده و به دستگاه Wi-Fi باز می‌گردد. توجه کنید که فقط برخی از نقاط بدن بازتاب قابل توجهی تولید می‌کنند. این تکنولوژی برای استفاده در خانه‌های افراد پیر یا ناتوان و مطلع شدن از افتادن یا زخمی‌شدن آن‌ها، بسیار مناسب است. هم چنین می‌تواند در خانه‌های هوشمندی که لوازم خانه با حرکات مختلف کنترل می‌شوند، برای تشخیص این حرکات به کار برود.

 
این تکنولوژی Wi-Fi ما را این طوری می‌بیند. توجه کنید که فقط بعضی از بخش‌های بدن انسان را تشخیص می‌دهد.
این تکنولوژی Wi-Fi ما را این طوری می‌بیند. توجه کنید که فقط بعضی از بخش‌های بدن انسان را تشخیص می‌دهد.

 حساسیت این دستگاه فوق العاده است! می‌تواند حرکات را با دقت یک دوربین کینکت (Kinect) که دقیقا رو به روی یک شی قرار گرفته، تشخیص دهد و این یک ویژگی واقعا خوببه شمار می‌آید.
ایده این پروژه خیلی جدید نیست. قبلا هم در زمینه ژئوفیزیک و با کمک رادار‌های نفوذ کننده به زمین برای پیدا کردن اشیایی که نزدیک سطح زمین دفن شده اند، از آن استفاده شده بود. اما این کاربرد کاملا متفاوت و جدید است و پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارد، چون در کشور‌های توسعه یافته Wi-Fi تقریبا همه جا پیدا می‌شود.

منبع

  انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1495

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما