وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 71
  • بازدید دیروز : 357
  • بازدید کل : 655307

انواع سیم خلاصه


سیم و کابل یک هادی الکتریسیته است که برای انتقال جریان الکتریکی از محلی به محل دیگر و ارتباط بین دستگاه های مختلف میباشد و به سه دسته سیم مفتولی یا سیم خشک، سیم نیمه افشان و سیم افشان تقسیم می شود.

سیم و کابل های افشان از تعداد زیادی رشته های نازک مسی تشکیل شده اند که به سیم نرم معروفند و در سیم کشی ساختمان کاربرد دارند. ساختمان این نوع سیم مانند سیم های مفتولی و نیمه افشان است ولتاژ نامی آن 500/300با ولت است. قابلیت انعطاف این سیم نسبت به سیم های نیمه افشان بیشتر است.


کابل شیلد

کابل شیلد دار چیست؟

کابل شیلد دار به کابل هایی گفته می شود که دارای لایه محافظ داخلی هستند. این نوع کابل می تواند اطلاعات جاری در کابل را در برابر تداخلات الکتریکی و مکانیکی حفظ کند. این نوع کابل ها برای انتقال سیگنال های آنالوگ و دیجیتال کاربرد دارند. اگر از کابل های شیلدار استفاده نشود، کابل های پاور و یا نویز های الکتریکی نمی توانند پارامترهای صحیح را منتقل کنند. در نتیجه سیگنال های دریافتی با خطا مواجه می شوند.

کابل شیلد صوتی

کابل شیلد صوتی برای سیستم برق رسانی فشار متوسط و فشار قوی بالای 2000 ولت استفاده می شود. این نوع کابل ها دارای یک لایه شیلد آلومینیوم و یا یک لایه هادی پلیمری است. در صورتی که کابل شیلد صوتی به زمین برخورد کند، میدان الکترواستاتیک ایجاد می شود. به این معنا که کرونا تخلیه و شوک الکتریکی ایجاد می شود.

کابل شیلد صورتی از شوک الکتریکی احتمالی در جریان جلوگیری می کند. این کابل ها در در کابل های قدرت و در انتهای سیستم ارتینگ (تخیله) نصب می شود.

کابل برق شیلد سنسور

کابل برق شیلد سنسور به عنوان ابزاری دقیق تابیده بودن زوجها در فواصل معین و با انحنای مشخص است که برای سیستم های دیجیتال جهت ارتباط بین سولنوئید ها (شیر های برقی) استفاده می شود. این نوع کابل می تواند دستگاه را در برابر نویزهای خارجی محافظت کند. علاوه بر این کابل برق شیلد سنسور برای سیستم های آنالوگ قابل استفاده است. جنس این نوع کابل ها دارای اسکرین زوجی است که به صورت سیم ارت قلع اندود، فویل آلومینیم و نوار پلی استر می باشد.

کابل شیلد حرارتی

کابل شیلد حرارتی نوعی تیوب پلاستیکی جمع شونده است و برای عایق بندی، جلوگیری از ساییدگی و تاثیر سایر عوامل محیطی روی سیم ها، ترمینال ها و سایر اتصالات الکترونیکی کاربرد دارد. همچنین این نوع کابل ها برای تعمیر سیمهای آسیب دیده و عایق بندی سیمها برای جلوگیری از ساییدگی های جزئی استفاده می شود. برای ساخت کابل شیلد حرارتی از نایلون یا پلی الوفین استفاده می شود.

کابل nycy

کابل nycy نوعی کابل از جنس هادی است که با متریال مس تهیه می شود. البته برای ساخت این نوع کابل ها از آلیاژ آلومینیوم هم استفاده می شود. حرف y در نام این کابل به معنای عایق بودن آن می باشد. برای کابل های nycy از روکش های پلاستیکی استفاده می شود. این کابل دارای نوع غلاف سربی، پلاستیکی و آلومینیومی است.

کابل افشان NYY

کابل افشان NYY برای تاسیسات قابل نصب در سینی و کانال کابل در داخل و خارج استفاده می شود. این نوع کابل برای جعبه کلید های اتصال، تاسیسات صنعتی، و ساختمانهای تجاری کاربرد دارد. کابل افشان NYY برای نصب مستقیم در خاک مناسب هستند. البته نباید در خاک تنش های مکانیکی وجود داشته باشد. این کابل ها از جنس مس قابل انعطاف است و برای عایق آن از پلی وینیل کلراید نوع A استفاده شده است.

قیمت سیم افشان

سیم های افشان قیمت متفاوتی دارند. با توجه به قطر و ضخامت قیمت سیم هم متفاوت است. برای مثال سیم افشان 1،5 هزینه کمتری نسبت به سیم افشان 2،5 محاسبه می شود. همچنین میزان کیفیت و مرغوبیت هم تاثیر زیادی در تعیین هزینه و قیمت سیم افشان دارد.

قیمت کابل شیلد دار

قیمت کابل شیلد دار هم براساس مرغوبیت و میزان ضخامت آن تعیین می شود. هر چقدر ضخامت و کیفیت بیشتر باشد، هزینه و قیمت کابل شیلد دار بیشتر است.

سیم شیلد

سیم شیلد برای اتصال کابلهای Coaxial استفاده می شود. این نوع سیم ها برای سیگنالهای RF، آنتن های رادیوهای غیر حرفه ایی، اتصال کابل های کواکسیال تک هادی، سیگنالهای آنالوگ و دیجیتال ویدئویی داخلی و دستگاههای تست الکتریکی کاربرد دارد. همچنین برای فرکانس های بالای 4 و 2 گیگاهرتز سیم شیلد مناسب است.

سیم ارت

سیم ارت از افراد هنگام کار با لوازم برقی حفاظت می کند. به طوری که سیم ارت بدنه وسیله را با یک سیم به لوله آب و با قسمتهای مرطوب زمین متصل می کند. این سیم به چاه ارت وصل می شود اما برای صرفه جویی، آن را به لوله آب وصل می کنند.

 

  انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1178

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما