وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 704
  • بازدید دیروز : 222
  • بازدید کل : 654714

نکات اجرایی تاسیسات برق ساختمان ( سیستم تلفن )


 
نکات اجرایی سیستم تلفن
 
 
1- در ساختمان هایی كه مراكز اختصاصی تلفن دارند، لازم است اتاق مركز و در صورت نیاز اتاق های سایر تجهیزات مربوط به سیستم تلفن در محلی مناسب، از نظر ارتباط با شبكه تلفن شهری و مدارهای داخلی ساختمان، پیش بینی شود و از آن جز برای نصب تجهیزات مربوط به تلفن، و در صورت داشتن فضای كافی برای دیگر تجهیزات جریان ضعیف، برای هیچ منظور دیگری استفاده نشود. ابعاد اتاق و راهروهای اطراف كابینت ها و میزهای مربوط باید برای انجام كلیه عملیات سرویس و تعمیرات كافی باشد.
 
2- در ساختمان های فاقد مركز تلفن اختصاصی، محل جعبه تقسیم ترمینال اصلی كه خطوط ورودی به آن وصل می شود باید به نحوی انتخاب شود كه انجام ارتباط بین این جعبه و خطوط شبكه شهری و جعبه های تقسیم طبقات به سهولت انجام شود.
 
3- جعبه تقسیم های ترمینال طبقات یا مناطق توزیع باید با توجه به توسعه های بعدی پیش بینی شوند و برای اتصالات اضافی محل كافی داشته، به ترمینال زمین مجهز باشند.
 
4- ارتباط بین جعبه تقسیم های ترمینال طبقات و جعبه تقسیم های نیمه اصلی یا جعبه تقسیم مركز تلفن باید با كابل حفاظت شده در لوله ها یا مجاری كابل، انجام شود.
 
5- كابل های مورد استفاده در سیستم های تلفن باید نوعی پرده فلزی (فویل، زره یا نظایر آن) داشته، شامل یك رشته هادی مخصوص اتصال زمین باشد. مقررات ملی 13-8-0-8
 
6- اتصالات بین جعبه تقسیم های ترمینال و محل دستگاه تلفن (پریز تلفن) باید مشتمل بر سه رشته هادی (شامل زمین) باشد.
 
یادآوری 1- در ساختمان های فاقد مركز تلفن و اگر از نظر مقررات شركت مخابرات بلامانع باشد، می توان به دو رشته هادی اكتفا كرد.
 
7- اتصال به دستگاه تلفن می تواند به یكی از دو روش زیر انجام شود:
الف) در محل جعبه سیم كشی تلفن، جعبه انتهایی تلفن
ب) در محل جعبه سیم كشی تلفن، پریز محصول تلفن (با حداقل سه كنتاكت) نصب و و
اتصال تلفن به آن از طریق سه یا چند شاخه مناسب انجام شود.
 
یادآوری 2- در ساختمان های فاقد مركز تلفن خصوصی در صورت وجود شرایط ذكر شده در یادآوری 1 می توان از پریز دو كنتاكته استفاده كرد.
 
یادآوری 3- پریزهای دو، سه یا چند كنتاكته تلفن باید مخصوص این سیستم باشد، به گونه ای كه وصل اشتباهی دو شاخه های برق به آنها یا دو، سه یا چند شاخه های تلفن به پریزهای برق امكان پذیر نباشد.
 
8- هادی های اتصال زمین سیم ها و كابل های تلفن باید از طریق یك هادی حفاظتی، ترمینال زمین جعبه اصلی تلفن یا مركز تلفن را به الكترود زمین ساختمان متصل كنند.
 
9- پیمانكار یا مالك می بایست پیش از اجرا و نصب جعبه تقسیم اصلی تلفن MTB و كابل ورودی با شركت مخابرات هماهنگی لازم را انجام دهد.
 
10- قطر كابل تلفن طبق مقررات ملی 13-8-0-8 حداقل 0,6 میلی متر می باشد.
 
 
 

  انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1150

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما