وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 184
  • بازدید دیروز : 327
  • بازدید کل : 652908

شغل برقکاری یا سیستم های حفاظتی را از کجا شروع کنیم ؟


شغل برقکاری یا سیستم های حفاظتی را از کجا شروع کنیم ؟

با عرض سلام خدمت کاربران و همراهان همیشگی سایت آموزش برق ساختمان و سیستم های حفاظتی.
امروز می خواهیم در پاسخ به سوال خیلی از کاربران که می پرسند ” می خواهند وارد شغل برقکاری و سیستم های حفاظتی شوند، ولی نمی دانند که باید از کجا شروع کنند”. مطلبی بنویسیم و نظرمان را در این مورد خدمت شما عرض کنیم.

 

 

چگونه وارد شغل سیم کشی ساختمان یا سیستم های حفاظتی شویم؟

خوشبختانه ورود به این شغل برای خیلی ها امکان پذیر بوده و در ایران عزیز ما برخلاف سایر کشور ها که نیاز به صدور پروانه و گواهی از سازمان های مختلف دارند نیست. و یک فرد با پشتکار و علاقه مند می تواند در کمتر از ۶ ماه به یک تکنسین نیمه ماهر و حتی ماهر در این رشته تبدیل شود. از آنجایی که مقدمه هر کاری نیاز به کسب دانش در آن زمینه است، در برق ساختمان و سیستم های حفاظتی هم اینگونه است. به طور کلی آموزش هایی که شما می توانید در زمینه برق ساختمان و سیستم های حفاظتی کسب کنید در دو دسته دانش محور و مهارت محور تقسیم می شوند.
این دو مقوله کاملاً با هم فرق می کنند.

آموزش های دانش محور، آموزش هایی هستند که اگر ما فقط شنونده آنها باشیم و یا فقط آنها را در کتاب ها بخوانیم، فقط بر دانش ما افزوده می شود نه بر مهارت ما.

و همه می دانیم که دانستن به معنای توانستن نیست.

اما آموزش های مهارت محور، قدم دوم و بعد از آموزش های دانش محور هستند. یعنی اگر فردی با داشتن دانش یک موضوع، شروع به تمرینات عملی در آن زمینه کند، آنگاه به دانش مهارت محور می رسد.
متاسفانه بسیاری از ما انتظار داریم که فقط با خواندن و حفظ کردن و بدون هیچ تمرینی در این رشته استاد شویم. درست مثل اینکه کسی ساعت ها در کلاس استاد شجریان بنشیند و بعد بدون هیچ تمرینی و فقط صرف شنیدن و خواندن توضیحات ایشان، توقع داشته باشد که مثل ایشان آواز بخواند. خنده دار است نه؟

شغل برق ساختمان و اجرای سیستم های حفاظتی هم همین طور است. و یادگیری این حرفه علاوه بر دانش علمی نیاز به تمرین و اجرای کار عملی دارد. یک فرد می تواند از طریق تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هم به مهارت هایی در این زمینه برسد. ولی این راه کمی طولانی تر و پرهزینه ست. پس اگر از ما بخواهید که یک برنامه راهِ بسیار سریع و کم هزینه را به شما نشان دهیم. به شما خواهیم گفت: به مدت دو تا سه هفته، روزی سه ساعت، در این زمینه مطالعه کنید. در سایت ها، فیلم های آموزشی، کتابها، و حتی سایت خود ما، مطالب رایگان زیادی در این زمینه وجود دارد. آنگاه دوران کارآموزی و شاگردی را شروع کنید و هرگز مطالعه در رشته شغلی خود را قطع نکنید. در این صورت شما می توانید بعد از سه ماه به ۸۰ درصد مهارت یک تکنسین برسید. که البته این مدت زمان بسته به شرایط جسمی و مهارتی شما متفاوت است و قطعاً یک شخص فنی و دست به آچار، سریعتر، و یک فرد غیر فنی شاید نیاز باشد که شش ماه در جایی کارآموزی کند.

این دوران، دوران سختی است، و از آنجایی که یک فرد کارآموز نه اینکه سودی برای کارفرمای خود ندارد، حتی هزینه هایی را روی دست او میگذارد، شاید لازم باشد که کسی شما را معرفی کند تا تقاضای شما برای کارآموزی پذیرفته شود. حتی شما می توانید پیشنهاد بدهید که دو سه روز اول را به صورت رایگان برای کارفرمای خود کار کنید. مطمئن باشید که هیچ برقکار یا تکنسین سیستم های حفاظتی از یک شاگرد مجانی بدش نمی آید. اگر در این دو سه روز کارآموز منظم و زرنگی باشید، مطمئن باشید که بعد از آن کارفرمایتان شما را رها نمی کند. و حتی حاضر خواهد شد که در دوران کارآموزی دستمزد خوبی به شما پرداخت کند.

بعد از گذراندن دوران کارآموزی، شما به ۸۰ درصد مهارت این رشته میرسید. البته در صورتی که مطالعه خود را قطع نکرده باشید. نگران ۲۰ درصد باقی مانده هم نباشید. آن ۲۰ درصد را سر پروژه هایی که برمی دارید یاد خواهید گرفت. در ضمن بعد از این مدت شما با افراد زیادی آشنا خواهید شد که می توانید در صورت روبرو شدن با مشکل، سوالات خود را از آنها بپرسید. حتی می توانید روی کمک ما حساب کنید،

شاخه های برق ساختمان و سیستم های حفاظتی بسیار گسترده است. از سیم کشی ساختمان، آیفون های صوتی و تصویری، آنتن مرکزی، سیستم های اعلان حریق گرفته تا دوربین های مداربسته، هوشمند سازی ساختمان، دزدگیر اماکن، تلفن سانترال، دستگاههای حضور و غیاب، درب برقی، و… . پشنهاد ما این است که زیاد از این شاخه به آن شاخه نپرید و دورو برتان را هم زیاد شلوغ نکنید. و در یک یا دو شاخه از مهارت های برق به صورت تخصصی کار کنید و استاد شوید.

سعی کنید در هر شاخه ای که هستید همیشه اطلاعات خود را به روز نگه دارید. شایسته یک تکنسین نیست که کاری را انجام دهد اما دلیل علمی آن کار را نداند. تصمیم بگیرید که فقط ۳ درصد از درآمدتان را روی خود و ارتقای دانش و مهارتهایتان سرمایه گذاری کنید. کتابهای مرتبط با رشته کاری خود را خریده و بخوانید.و در کارگاههای آموزشی رشته خود شرکت کنید. در این صورت بعد از سه سال به یکی از حرفه های رشته خود در شهر یا حتی کشورتان تبدیل خواهید شد.

بعد از یادگیری این شغل هم می توانید به صورت آزاد برای خود کار کنید و هم اینکه سازمان ها و شرکت های زیادی هستند که می توانید در آنجا مشغول به کار شوید و ماهیانه حقوق بگیرید. کافیست یک بار صفحه نیازمندی های روزنامه شهرتان را ورق بزنید تا متوجه شوید که چقدر برای استخدام این رشته تقاضا وجود دارد.

 

یک پیشنهاد برادرانه:

نمی خوام نا امیدتان کنم، ولی این مشکلی است که نه تنها برای تکنسین های برق، بلکه شاید برای افراد شاغل در تمام مشاغل آزاد پیش بیاید. و شاید هم مقصر خودشان باشند که آینده نگری ندارند. ولی کسانی را در اطرافم می شناسم که بعد از مدت زیادی کار در این شغل، اکنون که توان بدنی خوبی ندارد، از نظر تامین مخارج زندگی و نبود حامی با مشکلات زیادی مواجه شده اند. به همین خاطر اگر وارد این شغل شدید، به عنوان “تکنسین برق ساختمان” خودتان را بیمه تامین اجتماعی کنید. این حمایتی است که دولت از افراد شاغل در این رشته کرده، تا آنها تنها با پرداخت ماهیانه ۷۰ هزار تومان (برای سال ۱۳۹۵) بتوانند از تمام مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند. درست است که مراحل ثبت نام، نوبت دهی و کاغذ بازی های آن شاید تا یکسال هم طول بکشد، ولی هر چه باشد ارزشش را دارد.

 

شغل برقکاری ساختمان

 

 

 

 

 

مزایای نصب دوربین مداربسته

فرق بین 480p و 720p و 1080p چیست؟

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش اول

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش دوم

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش سوم

اشتباه رایج در طراحی و خرید سیستم دوربین مداربسته

5 باور غلط در مورد دوربین مداربسته

دوربین مداربسته حرارتی چیست؟

اطلاعاتی کامل درباره دوربین های مداربسته

روش کلاه برداری دوربین مدار بسته

مقایسه فناوری‌های AHD و HDCVI و HDTVI و HDSDI و IP و آنالوگ

سوالات در مورد دوربین مدار بسته و خرابی ها

برخی سوالات درباره دوربین مدار بسته

نرخ فریم چیست

تکنولوژی(BLC) در دوربین های مداربسته

دوربین مداربسته (عمومی)

کابل کواکسیال (RG 59) چیست و چه مزیت هایی دارد

چرا نباید از هاردهای کامپیوتری جهت سیستمهای نظارت تلویزیونی استفاده کرد؟

تعرفه نصب بستر دوربین مداربسته و شبکه

HDMI چیست؟

انواع کابل شبکه و کواکسیال

تنظیمات منو دستگاه DVR دوربین مداربسته

دوربین مداربسته AHD مقایسه کیفیت و ساختار

فرق بین دوربین مداربسته AHD با HD-CVI و HD-TVI و HD-SDI و آنالوگ

مقایسه­ی VBR و CBR

مزایا و معایب دوربین های مداربسته بی سیم

مناسب ترین مکان برای نصب دوربین

نیاز نصب دوربین مداربسته در مدارس

نصب دوربین مداربسته امنیتی در مدارس

انتقال تصویر از طریق P2P دستگاه‏های Raster

افزایش دهنده طول کابل شبکه چیست؟

آموزش ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

اصطلاحات دوربین مدار بسته

آموزش تنظیمات ضبط دستگاه DVR و NVR

آموزش اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر

انتخاب یک DVR دی وی آر مناسب برای سیستم مداربسته

 

دوربینهای مداربسته و کنترل تصویری dvr دی وی آر

کواد Quad چیست ؟

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

تنظیم منوی دستگاه دی وی ار ( هایک ویژن )

منبع تغذیه (آداپتور) سیستم مداربسته چیست؟

Motion Detector یا حسگر حرکتی در دوربین مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد آیفون تصویری کوماکس کره و کامکث چین

دستگاه دی وی آر DVR و NVR چیست

آشنایی با مفهوم Bitrate در دوربین مداربسته و DVR

معرفی هارد وسترن بنفش و تفاوت آن با هارد های دیگر

تفاوت سنسور CCD و CMOS

دوربین های مداربسته تحت شبکه (مختصر)

آموزش نصب دوربین مداربسته شبکه (ip) مختصر

آشنایی با لنز دوربین های مداربسته

برند های معروف سیستم های حفاظتی

لیست برندهای دوربین مداربسته چینی

برند های معروف سیستم های حفاظتی

دوربین های مدار بسته cctv و کارایی های آن و اصطلاحات

نورافکن (پروژکتور) مادون قرمز چیست؟

لوله فلکسی چیست؟

انواع دوربین های مداربسته مخفی

SATA چیست

آی سی فلش

فناوری Onvif دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟

کابل شبکه | آشنایی با انواع و روش سوکت زدن

شغل برقکاری یا سیستم های حفاظتی را از کجا شروع کنیم ؟

  انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1260

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما