وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 182
  • بازدید دیروز : 283
  • بازدید کل : 653970

علت چشمک زدن لامپ های کم مصرف


علت چشمک زدن لامپ های کم مصرف

چشمک زدن لامپ های کم مصرف

چشمک زدن لامپ های کم مصرف

 

 

علت چشمک زدن لامپ های کم مصرف و نور ضعیف هالوژن های LED

 

از آنجایی که تحمل چشمک زدن لامپ های کم مصرف در شب و در هنگام خوابیدن برای خیلی ها دشوار است و بسیاری فکر می کنند که ایراد از لامپ یا مهتابی آنهاست، این مطلب را برایتان می نویسم.

در داخل کلیدهای برق یک چراغ کوچک وجود دارد که برای پیدا کردن کلید در شب به کار می رود. قاب کلید را با یک پیچ گوشتی دوسو در بیاورید و آن چراغ کوچک را هر جور که می توانید بیرون بکشید، یا حتی یکی از سیم های آن چراغ کوچک را قطع کنید. نگران نباشید، اگر برق منزل را از جعبه فیوز قطع کرده باشید اتفاقی نمی افتد. به همین راحتی از شر چشمک زدن لامپ راحت می شوید.

این اتفاق در هالوژن های ال ای دی ( هالوژن LED ) به صورت دیگری خود را نشان میدهد. به این صورت که حتی در زمان خاموش بودن این هالوژن ها، باز هم احساس می کنید که مقدار کمی نور می دهند. که با انجام روش قبل این قضیه هم برطرف خواهد شد.

اگر با انجام این کار چشمک زدن لامپ متوقف نشد. احتمالاً به جای فاز، سیم نول به کلید وصل شده. که با عوض کردن جای آنها مشکل حل خواهد شد.

قبل از این کار حتماً برق منزل را قطع کنید.

آیا می دانستید که اگر یک جسم چوبی یا پلاستیکی مثلاً یک سینی پلاستیکی را زیر پایتان قرار دهید، حتی اگر مستقیم هم به سیم فاز دست بزنید دچار برق گرفتگی نمی شوید!!! پس پیشنهاد می کنیم اگر یک فرد مبتدی هستید، در زمان کار با برق از یک چهار پایه چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید .البته زمانی که روی چهار پایه هستید مراقب باشید که کسی به شما دست نزند، چون در این صورت هر دوی شما را برق می گیرد. زمانی که روی چهار پایه هستید اگر در یک لحظه، هم با سیم های فاز و هم با سیم های نول یا ارت تماس پیدا کنید دچار برقگرفتگی می شوید.

 

  انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1242

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما