وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 151
  • بازدید دیروز : 327
  • بازدید کل : 652875

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش اول


انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش اول

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی گوشی موبایل چیست ؟

انتقال تصویر دوربین مداربسته به زبان ساده یعنی در لحظه‌ای که ما در محل کار یا خانه خود نیستیم بتوانیم ازهر نقطه در دنیا تصاویر دوربین‌های مداربسته را ببینیم و بر انجام کار همکاران ، کارگران و فرزندان کم سن و سال خود نظارت و کنترل از راه دور در هر ساعتی از شبانه‌روز داشته باشیم .

 

انتقال تصویر دوربین مداربسته

 

چرا در حال حاضر در کشور ما دیدن تصاویر دوربین‌های مداربسته از راه دور بسیار مهم است ؟

موارد زیر را در نظر بگیرید :
همه ما زمانی از روز خود را خواسته و یا ناخواسته در محل کار نیستیم و کنترل و نظارتی هم بر روند عملکرد کارکنان خود نداریم . از طرفی در صورت بروز هر گونه ایراد در سیستم ها و به خصوص دستگاه‌های کارخانه‌ها ، ما نیازمندیم که از راه دور به مانیتور کردن آن دستگاه بپردازیم و بتوانیم کارکنان خود را قدم به قدم راهنمایی کنیم .
یا اینکه خانواده‌ای را در نظر بگیرید که به دلیل شاغل بودن ، مجبور هستند برای فرزندشان پرستار بگیرند اما دلواپسی‌هایی بابت فرزند خوددارند .
یا مدیری که برای یک ماموریت کاری مجبور است چند هفته‌ای به خارج از کشور برود و تمایل دارد از روند کاری شرکت یا سازمان خود مطلع باشد و یا استرس خالی بودن منزل و یا ویلای خود را دارد .
حال شما از طریق انتقال تصویر دوربین‌های مداربسته روی موبایل خود می‌توانید این مشکل را برطرف کرده و تا حدودی خیالتان راحت تر باشد .

 

چگونه می‌توان از راه دور به تصاویر دوربین‌های مداربسته دسترسی داشت ؟

در ابتدا باید ببینیم که برای این کار به چه مواردی نیاز است و سپس در مورد تنظیمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن صحبت کنیم .

۱) اینترنت :

به نظر من مهم‌ترین قسمت تهیه‌ی یک اینترنت با سرعت درست و حسابی و از یک شرکت معتبر می‌باشد. اینترنت بهتر است ترجیحاً از نوع ADSL باشد. در صورت نبود این امکان به هر دلیل شما می‌توانید از اینترنت وایمکس ، اینترنت‌های p2p یا نقطه به نقطه که از طریق آنتن‌های وایرلس تأمین می‌شود ، اینترنت سیم‌کارت و …استفاده کنید.

دقت کنید خروجی کار که مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته روی موبایل شما می‌باشد ، در صورت داشتن سرعت‌های بالاتر، شما را از دیدن تصاویر به صورت صحنه آهسته و کند با تا خیر زیاد راحت می‌کند. به این نکته هم دقت داشته باشید که هر چقدر کیفیت دوربین‌های شما بالاتر باشد ، نیاز به داشتن سرعت‌های بالاتر اینترنت بیشتر احساس می‌شود.
پیشنهاد من استفاده از سرعت اینترنت دو مگا است . هر چند که شما با داشتن سرعت کمتر از یک مگا نیز می‌توانید تصاویر را ببینید .
شرکت‌های زیر از لحاظ ارائه خدمات اینترنت معتبر هستند : شاتل. پارس آنلاین. های وب. آسیاتک.

دقت کنید که شما برای دیدن تصاویر دوربین‌های مداربسته خود روی موبایل در مبدأ (جایی که دوربین نصب شده است) و مقصد (جایی که قرار است شما از طریق موبایل خود تصاویر را ببینید) نیاز به اینترنت دارید.

۲) نرم‌افزار انتقال تصویر روی موبایل :

نرم‌افزاری که برای مشاهده تصاویر تصویر روی موبایل نیاز است . در ادامه چگونگی گرفتن این نرم‌افزار را آموزش می دهم .

۳) پسورد دستگاه دی وی آر:

یکی از مشکلاتی که زیاد با آن برخورد می‌کنم، فراموشی پسورد ورود به دستگاه ضبط کننده است. اصولاً ما بعد از رمز گزاری روی دستگاه ضبط کننده بدون اینکه آن را در جایی بنویسیم آن را به حافظه‌ی خود می‌سپاریم که نتیجه‌ی آن در طولانی مدت فراموشی است. شما برای انجام تنظیمات مربوط به انتقال تصویر مجبورید که وارد گزینه‌های دستگاه ضبط کننده شوید که در صورت فراموشی پسورد نمی‌توانید این کار را انجام دهید .
دقت کنید که در صورت فراموشی پسورد شما باید از طریق نمایندگی که پشتیبانی این برند دستگاه را انجام می‌دهد ، اقدام نمایید .

 

۴) کابل شبکه:

شما برای اتصال فیزیکی دستگاه ضبط کننده یا دی وی آر به مودم خود نیاز به کابل شبکه دارید؛ که یک سر آن به پورت شبکه‌ی مودم و سر دیگر به پورت شبکه‌ی دستگاه DVR متصل شود .
دقت کنید که به دلیل محدودیت متراژ کابل های آماده شبکه ، باید فاصله‌ی بین مودم و دستگاه دی وی آر شما خیلی زیاد نباشد . اما اگر به اجبار فاصله‌ی بین این دو زیاد شد ، باید کابل های شبکه را خودتان تهیه‌کرده و دو سرش را با رعایت رنگ‌بندی سوکت بزنید .

۵) آدرس IP:

شما برای انجام تنظیمات مودم نیاز به آدرس IP مودم خوددارید. اصولاً اکثر مودم‌ها دارای آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ IP: می‌باشند. در غیر این آدرس IP ، شما باید آن را از شرکتی که اینترنت را تهیه‌کرده‌اید ، سؤال بپرسید . پرسیدن یوزر نیم و پسورد ورود به مودم را نیز فراموش نکنید .

 

  انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1809

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما