وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 78
  • بازدید دیروز : 201
  • بازدید کل : 644610

چگونه ارزهای دیجیتال را استخراج کنیم ؟ ماینینگ چیست؟


چگونه ارزهای دیجیتال را استخراج کنیم  ؟ ماینینگ چیست؟

 

طی چندین دهه گذشته ارزهای دیجیتال یا رمزنگاری شده از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند و بسیاری نام بیت کوین اولین ارز دیجیتال را شنیده‌اند و یا با آن آشنایی دارند. ماینینگ (Mining) نیز یکی از کلماتی است که نام آن برای افراد زیادی آشناست، بسیاری شنیده‌ایم که ماینینگ سودآور است اما ماینینگ چیست؟ حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که ماینینگ چیست ؟ احتمالا تا به حال شنیده‌اید بسیاری می گویند ماینینگ ارزهای دیجیتال درآمد زیادی دارد و یا حتی برق زیادی مصرف می‌کنند و یا بسیار می‌شنویم که هر شخصی با یک دستگاه اسیک شروع به استخراج ارز دیجیتال کرده است

 

ماینینگ (Mining) یا استخراج ارز دیجیتال فرایندی است که در آن تراکنش ارز دیجیتال تایید می‌شود و به بلاک چین افزوده می‌شود.

 

برای استخراج نیز از دستگاهی به نام ماینر ( miner) استفاده میشود که در مطالب بعدی به تشریح آن می پردازیم 

 

 

با انجام ماینینگ کوین‌های جدید تولید می‌شوند و به موجودی در گردش آن ارز دیجیتال خاص اضافه می‌شود. استخراج ارزهای دیجیتال همچنین باعث می‌شود ارزهای دیجیتال به عنوان شبکه غیرمتمرکز و بدون نیاز به نهاد مرکزی شخص ثالث کار کنند. یعنی ارزهای دیجیتال بدون نیاز به سیستم متمرکز یا واسطه هایی نظیر بانک مرکزی یا دولت ایجاد می‌شوند و آنها هیچ دخالتی در فرایند ماینینگ یا تولید کوین ندارند. همچنین به لطف ماینینگ است که شبکه بلاکچین به تولید بلاک خود ادامه می‌دهد و دایر مانده است.

 

 

ماینینگ از کجا آمده است؟

از آنجا که ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین ماهیت غیرمتمرکز دارند بنابراین برای کار کردن شبکه‌ آن نیاز است تا افرادی در سراسر دنیا در حیات این شبکه دخیل باشند و سرویس‌ها و خدماتی را در اختیار شبکه قرار دهند. افرادی که در این امر مشارکت می‌کنند، قطعا بی نصیب نمی‌مانند و شبکه به پاس خدمات آنها پاداش‌هایی را در نظر گرفته است که در قالب ارزهای دیجیتالی اهدا می‌شود. این پاداش‌ها به نوعی باعث تولید ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم و… می‌شود.

 

لغت ماینینگ (Mining) در ترجمه به معنی استخراج از معادن است، اما ارتباط آن با دنیای ارزهای رمزنگاری شده چیست و چرا از این کلمه استفاده کرده‌اند؟ همانطور که می‌دانید، استخراج در معادن کار سختی است و به تخصص نیاز دارد و فردی که این کار را انجام می‌دهد ممکن است به پاس زحمتی که می‌کشد طلا یا سنگ قیمتی استخراج کند، در دنیای ارزهای رمزنگاری شده نیز افرادی که سرویس یا خدمتی به شبکه ارائه می‌کنند، به پاس خدمتی که انجام می‌دهند پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش در قالب ارزهای دیجیتالی است و می‌توان گفت ارزهای دیجیتالی از این طریق تولید می‌شوند. به دلیل شباهت این فعالیت با معنای واقعی کلمه‌ ماینینگ، استخراج ارزهای رمزنگاری شده، ماینینگ نام گذاری شده است.

 

هنگامی که فردی تراکنشی انجام می‌دهد، آن تراکنش وارد شبکه می‌شود و برای آنکه تراکنش تایید شود و در بلاک بلاکچین جای گیرد مراحل زیادی رخ می‌دهد. ماینر که یک نوع نود در شبکه است تراکنش‌هایی که به شبکه ارسال می شوند را جمع آوری می‌کند و سعی در سازماندهی و تایید آنها دارد. نود ماینر در واقع مسئول آن است که تراکنش‌ها را دریافت و تایید کند و پس از تایید آنها را به حافظه بلاکچین اضافه کند و در نهایت آن تراکنش‌ها را به بلاکی که در حال حاضر چندین تراکنش در آن جای دارد اضافه کند. ماینر تا جایی تراکنش‌ها را اضافه می‌کند که ظرفیت بلاک پر شده و به سراغ بلاک بعدی می‌رود.

 

 

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 983

برچسب های مهم

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما