وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 191
  • بازدید دیروز : 980
  • بازدید کل : 644522

صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر شاخص


صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر شاخص

صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر شاخص (Index fund) یا صندوق سرمایه‌گذاری شاخصی، گونه‌ای از طرح‌های سرمایه‌گذاری جمعی (اغلب یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک یا صندوق قابل معامله در بورس) است. در این نوع صندوق‌ها هدف، انطباق پرتفولیوی سرمایه‌گذاری با شاخص بازار سهام می‌باشد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر شاخص، منابع خود را بر پایه الگوی تعیین‌شده برای یکی از شاخص‌های موجود در بازار، سرمایه‌گذاری می‌کنند و اغلب آنها معاملات آتی انجام نمی‌دهند.

صندوق سرمایه گذاری شاخصی درواقع نوعی صندوق است که در آن هدف بازار فقط بر روی یک شاخص کلی یا جزیی است به طوری که تمام اهداف خود را برای خرید و فروش سهام شرکت های بزرگ به کار می رود تا سودی مطمین به دست بیاورد. معمولا در صنودق های سرمایه گذاری شاخصی بر روی شاخص های مهم و بزرگی مانند طلا- نقره- ماشین و غیره که ارزش بالایی دارند سرمایه گذاری می شود. به همین دلیل شما می توانید به راحتی در آن ها بدون نیاز به ریسک بالا سرمایه گذاری کنید.

در این صندوق‌ها خرید و فروش بصورت مستمر انجام نمی‌شود، معمولا زمانی خرید انجام می‌گیرد که وجوهی وارد صندوق شده باشد و زمانی فروش انجام می‌گیرد که سرمایه گذاری از صندوق خارج شده باشد.

ترکیب دارایی صندوق سرمایه گذاری شاخصی چگونه است؟
ترکیب دارایی‌های هر صندوق سرمایه‌گذاری نشان دهنده استراتژی آن صندوق است از این جهت صندوق‌های شاخصی بسیار شبیه به صندوق‌های سهامی هستند. تنها تفاوت ترکیب دارایی صندوق‌های سهامی و شاخصی در انتخاب سهام شرکت‌هاست. صندوق های شاخصی سهام شرکت های بزرگ فعال در بورس را خریداری می‌کنند در حالیکه استراتژی صندوق‌های سهامی کسب سود از خرید هر نوع سهام موجود در بازار بورس است.

صندوق سرمایه گذاری شاخصی مناسب چه افرادی است؟
ریسک سرمایه‌گذاری در صندوق های شاخصی از ریسک سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی کمتر است و نسبت به دیگر انواع صندوق‌ها میزان مشارکت بیشتری در خرید سهام دارد. برای همین این نوع صندوق‌ها بیشتر مورد توجه افرادی قرار می‌گیرد که تمایل به سرمایه‌گذاری مطمئن در بازار بورس دارند.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشتر مورد توجه افرادی است که علاقمند به سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه هستند اما وقت کافی برای بررسی دائمی بازار ندارند و یا تجربه کافی برای ورود مستقل به بازار را ندارند. صندوق‌های سرمایه گذاری به این دلیل که توسط افراد متخصص و با تجربه در این زمینه اداره می‌شوند برای سرمایه گذاری امن مناسب هستند.

مزایای صندوق سرمایه گذاری شاخصی چیست؟
بزرگترین مزیت صندوق‌های سرمایه گذاری شاخصی کاهش هزینه‌های سبدگردانی و مدیریت صندوق است. چون این نوع صندوق‌ها در نهایت باید شبیه به شاخص کل بازار بورس باشند در هزینه‌ها حداکثر صرفه‌جویی را انجام می‌دهند، تا از متوسط شاخص کل کمترین میزان انحراف را داشته باشند.

همچنین در این صندوق‌ها مدیریت نقشی غیرفعال دارد و ریسک مدیریت صندوق حذف می‌شود زیرا هدف مدیران رسیدن به سود نیست و آن‌ها سعی می‌کنند تا وزن اوراق موجود به شاخص مبنا نزدیک باشد.

  انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 889

برچسب های مهم

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما