وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 298
  • بازدید دیروز : 682
  • بازدید کل : 652695

تحلیل تکنیکال چیست ؟


تحلیل تکنیکال چیست ؟

تحلیل تکنیکال یا Technical Analysis چیست؟


تحلیل تکنیکال به طور ساده یعنی مطالعه تاریخچه قیمت ها، حجم معاملات، نواسانات و تغییرات قیمت است که تا حدود زیادی میتواند به پیش بینی وضعیت بازار در آینده نزدیک یا میان مدت یا دور به شما کمک کند.

تحلیل تکنیکال مختص ارزهای دیجیتال نیست و در هر زمینه ای به خصوص بازار بورس مورد استفاده است.

به طور کلی می توان گفت تحلیل تکنیکال با استفاده از نمودار و اطلاعات مرتبط مانند قیمت و حجم، و همچنین تکنیک‌ها و ابزارهای مختلف به ارزیابی وضعیت کلی بازار و سهام مختلف می‌پردازد.

تحلیل تکنیکال در واقع یک استراژیک معاملاتی برای ارزیابی سرمایه گذاری ها است، که با تجزیه و تحلیل روند های آماری، استفاده از تحرکات قیمتی و حجم معاملات، فرصت های معامله را تعیین میکند.

همان طور که چارلز داو (پدر تحلیل تکنیکال )  هم عنوان کرده است، اولین و مهم‌ترین فرض در تحلیل تکنیکال این است که قیمت، همه اطلاعات را نشان می‌دهد.

درواقع تحلیل تکنیکال تکیه بر تحلیل آماری نوسانات قیمت دارد، با سعی بر اینکه با دیدن الگو و روند های قیمتی گذشته و حال، روند قیمت آینده را پیش بینی کند.

از دیگر فرضیات تحلیل تکنیکال که توسط داو بیان شده است این است که نوسانات قیمتی بازار تصادفی نیستند و الگوها و روندها طی زمان تکرار می‌شوند.

سه اصلی که تحلیل تکنیکال بر آن استوار است:

1.تحلیل تکنیکال معتقد است که قیمت همه چیز را نشان میدهد و همه چیز از جمله اصول بنیادی در قیمت سهم مشخص است، و با توجه به آن نیازی به سایر عوامل قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری نیست.

2.تحلیلگران تکنیکالی معتقدند که قیمت‌ها در روندهای نموداری کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، حرکت و روندهای گذشته را تکرار می‌کنند.

3.براساس روانشناسی بازار و احساساتی مانند ترس و هیجان، چرخه های قیمتی گذشته تکرار می‌شود.درواقع طبیعت روند قیمت اینگونه است که تمایل دارد همچون گذشته تکرار شود.

تحلیلگر تکنیکال با استفاده از نمودارها احساسات را تحلیل می‌کند و متعاقب آن به تحلیل روند قیمتی نمودار سهام می‌پردازد. برخی از ابزارهای تحلیل تکنیکال برای روندهای ۱۰۰ ساله است که مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ زیرا تحلیلگران بر این باورند که نمودار سهام، روندهای قیمتی خود را تکرار می‌کنند.

تحلیل تکنیکال چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد؟


تحلیلگر تکنیکال تلاش می‌کند تا برای هر نوع اوراق بهادار تحرکات قیمتی را پیش‌بینی کند. او می‌تواند در کنار استفاده از قیمت سهم، حجم معاملات سهم را نیز برای تحلیل خود به کار برد. در هر صنعتی از بازار، هزاران الگو و سیگنال وجود دارد که در تحلیل تکنیکال به کار می‌رود. برخی از ابزارها و اندیکاتورها بر تعیین وضعیت فعلی بازار تمرکز می‌کنند و برخی دیگر بر وضعیت آینده بازار.

مهم ترین تفاوت بین تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل بنیادی روشی است که ارزش ذاتی سهام را ارزیابی می‌کند. این تحلیل دارای نگاه کلی از شرایط اقتصاد، صنایع، شرایط مالی و مدیریتی شرکت‌ها است و همه موارد مالی شرکت از جمله دارایی ها، بدهی ها، درآمد و مخارج برای تحلیل بنیادی مهم است

در تحلیل تکنیکال تلاش نمی‌شود تا ارزش ذاتی سهام تعیین شود و به جای آن از نمودار سهام استفاده می‌شود تا با مشخص کردن الگوها و نمودار، رفتار سهم در آینده نشان داده شود.

  انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 972

برچسب های مهم

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما