وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 157
  • بازدید دیروز : 682
  • بازدید کل : 652554

ارز دیـجــیتـال اتریوم چیست ؟ آشنایی با ارز جنــجالی اتـــــریـــــوم


ارز دیـجــیتـال اتریوم چیست ؟ آشنایی با ارز جنــجالی اتـــــریـــــوم

اتریوم چیست؟

اتریوم ،یک پلتفرم آزاد غیر متمرکز که باعث فعال سازی قرارداد های هوشمند می شود.احتمال از کار افتادن، تقلب و نفوذ افراد در آن غیرممکن است.

در واقع اتریوم را اینگونه هم می توان بیان کرد: یک پلتفرم آزاد که براساس شبکه بلاک چین می باشد که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد برنامه های غیر متمرکز خود را روی آن اجرا کنند.پرداخت ها و معاملاتی که بر روی اتریوم قابل بارگذاری هستند کاملا جدا از بانک ها و ارز های پولی دیگر هستند. شبکه ارز دیجیتال آن با نام اتر شناخته می شود و واحد تخصصی اتریوم ETH نامگذاری میشود.

هرکسی می تواند با استفاده از اتریوم برنامه های غیرمتمرکز خود را گسترش دهد. همچنین اتریوم سبب شد تا توسعه دهندگان بدون نیاز به ساخت شبکه بلاک چین جدید با استفاده از اتریوم برای راه اندازی برنامه های خود ارز دیجیتال جداگانه ای بسازند که به آن‌ها توکن می‌گویند. در واقع توکن، یک نوع ارز از برنامه‌های غیرمتمرکزی هست که خودشان بلاک چین شخصی ندارند و از بلاک چین های دیگر مثل اتریوم پیروی می‌کنند.

اتریوم ابداع گردید تا دیگر نیازی به بانک ها،شرکت ها و ارز های دیگر نداشته باشیم و به صورت انلاین همه خرید و فروش هایمان را انجام دهیم.

 

 

اتریوم توسط چه کسی و چه زمانی به وجود آمد؟

 

اتریوم در سال 2015 توسط شخصی به نام ویتالیک بوترین ساخته شد، او در مجله بیت کوین مشغول به کار بود و معتقد بود که بیت کوین دارای یک سری نقاط ضعف می باشد و باید این ضعف هارا برطرف کرد در نهایت او اتریوم را پایه گذاری کرد تا دیگر چنین مشکلاتی پیش نیاید.

 

نحوه کار اتریوم چگونه است؟

 

همانطور که گفتیم، اتریوم پلتفرمی برای اجرای قراردادهای هوشمند است. قراردادهای هوشمند برنامه‌هایی هستند که توسط برنامه‌نویسان نوشته می‌شوند و بدون توقف، یک پروسه را به صورت هوشمند انجام می‌دهند. زبانی که با آن قراردادهای هوشمند را می‌نویسند، زبان برنامه نویسی (Solidity) است.

 

قراردادهای هوشمند روی بلاک چین اتریوم قابل اجرا هستند. اتریوم مانند بیت کوین، بلاک چین مخصوص خودش را دارد. مثل بیت کوین، در اتریوم هم یک بلاگ چین وجود دارد که براساس آن فعالیت میکند یعنی همه کسانی که در شبکه اتریوم حضور دارند در تایید تراکنش‌ها نقش دارند.

 

اتر چیست؟

 

اتر (Ether) نام ارز دیجیتال اصلی شبکه اتریوم است. یکی از کاربردهای اتر استفاده از انجام پرداخت‌های آنلاین می‌باشد اما هدف اصلی از اتر ایجاد فعالیت در شبکه اتریوم می باشد.اتر مانند یک موتور راه اندازی برای اتریوم است.

 

هزینه‌های شبکه مثل تراکنش‌ها مالی با استفاده از اتر قابل پرداخت هستند و ماینرها در ازای ساخت بلاک به عنوان پاداش اتر دریافت می‌کنند. اتر دارای ارزش خاصی بوده و در صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود.

 

آیا اتریوم قابل استخراج است؟

 

شایدتا به حال از خود پرسیده اید علاوه بر خرید اتریوم می توانیم آن را استخراج کنید یا خیر!!.بله می ت.انید نیز آن را استخراج کنید اما باید این وسایل را تهیه کنید:

 

1-خرید سیستمی قدرتمند به همراه داشتن کارت گرافیک قوی بر روی آن

 

2-داشتن کیف پول دیجیتال برای جمع آوری و محافظت از اتریوم های استخراج شده

 

3-آشنایی با نرم افزار های ماینینگ و اطلاعات درباره آن

 

قبل از هر کاری باید در نظر بگیرید این روش یک سرمایه گذاری محسوب می شود و هر سرمایه گذاری با ریسک همراه است،توصیه میشود اگر علم و شرایط و توانایی انجام این کار را دارید وارد این کار شوید همچنین این روش معایبی نیز دارد که در قسمت بعد برایتان بازگو میکنم.

 

ماین اتریوم علاوه بر مزایایی که دارد مانند دریافت اتریوم و سودآوردن برای افراد معایبی مانند مصرف برق زیاد که هر سیستم معادل 1250 وات برق مصرف میکند ممکن است سیستم شما بسوزد، پس باید در مکانی سرد راه اندازی شود.

نوسانات قیمت اتریوم ؟

در سال ۲۰۱۷، سال بسیار شگفت انگیزی برای اتریوم بود، قیمت اتریوم ۱۰,۰۰۰ درصد رشد داشت. یعنی ۱۰۱ برابر. یعنی ۱۰۰ دلار در ابتدای ۲۰۱۷، و برداشت ۱۰,۰۰۰ دلار در انتهای ۲۰۱۷. این اتفاق یک معجزه بوده و تا به حال چنین رشدی در طی این چند سال رخ نداده است. در سال 2016 ارزش هر اتر کمتر از یک دلار بود.

 

پس از ژانویه 2018، قیمت اتریوم کاهشی زیادی داشت ، اتریوم از بالاترین قیمتش در 1500 دلار بوده، بیش از 89 درصد سقوط کرده است. ارزش کل این ارز دیجیتال در اوایل سال 2017 به شدت به بیت کوین نزدیک شده و منتقدان پیش‌بینی می‌کردند که این ارز دیجیتال به زودی از قیمت بیت کوین هم عبور کند. در حال حاضر قیمت بیت کوین 370 دلار می باشد.

کیف پول اتریوم چیست؟

کیف پول دیجیتال یا همان wallet به شما این امکان را می دهد اتریوم هایتان را در آن ذخیره کنید تا کسی به آن دسترسی پیدا نکند این کیف پول بر روی کامپیوتر و گوشی همراه شما نصب می شود و دارای یک کلید است که فقط توسط خود شما قابل دسترسی و برداشت است.

خرید اتریوم؟

برای خرید اتریوم می توانید، با مراجعه به سایت های داخلی اتریوم را خریداری کنید به یاد داشته باشید سایت ها باید معتبر و قابل اعتماد باشند 

آینده اتریوم در 10 سال آینده چگونه خواهد بود؟

منتقدان پیش بینی می کنند با توجه به قیمتی که این ارز درحال حاضر داشته و جوان بودن این ارز احتمال می دهند در 10 سال آینده بسیار پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. امیدوارم اطلاعات لازم را در این زمینه به شما دوست عزیز رسانده باشم.

 

 

  انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 932

برچسب های مهم

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما