وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 278
  • بازدید دیروز : 682
  • بازدید کل : 652675

بازار فارکس چیست و چه تفاوتی با ارزدیجیتال دارد؟


بازار فارکس چیست و چه تفاوتی با ارزدیجیتال دارد؟

عموما افرادی که تازه وارد فضای تریدینگ و سرمایه گذاری در بازار های مالی شده اند، از گستردگی و تنوع بازار های مالی بین المللی سرگیجه میگیرند و نمیتوانند انتخاب مناسبی کنند و ریسک زیاد این بازار باعث شده افراد علاقه کمتری به سرمایه گذاری های پر سود و پر ریسک پیدا کنند. ما در این مقاله قصد داریم بازار فارکس را معرفی کنیم و بررسی کنیم که فارکس بهتر است یا ارز دیجیتال؟

فارکس چیست؟

فارکس یا Forex یک بازار مالی بین المللی است که در آن پول های مختلف با هم معامله می شوند. برای مثال میتوانید در فارکس ین ژاپن را به دلار آمریکا تبدیل کنید. البته بجز ارز ها طلا و نفت هم در فارکس معامله می شود.

در گذشته فقط بانک های اصلی هر کشور امکان خرید و فروش ارز ها را داشتند، اما با گذشت زمان مبادلات ارز ها در زندگی افراد حقیقی هم نفوذ کرد.

ارز های رایج در فارکس دلار، یورو،ین ، پوند و فرانس است. هر واحد پول در این بازار با یک Symbol یا نماد مشخص می شود که معمولا از حرف انگلیسی تشکیل شده است.
دو حرف اول مخفف نام آن کشور و حرف سوم نام واحد پولی آن کشور است.

مثلا نماد دلار آمریکا USD می باشد 

 

فراموش نکنید چون در خرید و فروش ارز ها دو طرف سهیم است به نماد ها جفت ارز میگویند. این جفت ارز ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • جفت ارزهای اصلی: که رایج ترین جفت ارز ها هستند.
  • جفت ارزهای کراس: جفت ارزی که یک سمتش دلار نباشد.
  • جفت ارزهای اگزوتیک : جفت هایی که یک طرف آن جدید است.

این معاملات بدون نیاز فیزیکی با خرید یک ارز و فروش ارزی دیگر انجام می شود. فارکس مراکز رسمی و قانونی در سرتاسر دنیا دارد و شعبه های اصلی آن در لندن ، نیویورک و توکیو قرار دارد و بانک ها و کلیه موسسات و بانک ها از سراسر جهان در این معاملات شرکت میکنند.

 

چون شعبه های بازار فارکس در دنیا زیاد است، ساعات معامله هم به صورت 24 ساعته و بدون توقف است، به این صورت که اگر در کشوری ساعت اداری تمام شود، کشور دوم میزبان خواهد شد. این یعنی هرگاه بازار در ایالات‌متحده بسته شود، روز کاری در توکیو و هنگ‌کنگ شروع می‌­شود.

درحال‌حاضر بزرگ‌ترین کارگزاری‌های فارکس دنیا در آمریکای شمالی هستند و معاملات فارکس در آنجا به‌طور دقیق قانون‌گذاری شده است.

در بازار فارکس هم مثل سایر بازار های مالی حضور بازیگران قدرتمند احساس میشود که بیشتر با اهداف سیاسی و سفته بازی تغییرات اساسی در بازار ایجاد میکنند.

برای پیش بینی آینده قیمت ارز ها مثل سایر بازار های مالی از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال استفاده میشود.

معاملات در فارکس چگونه است؟

آیا سرمایه ای که وارد این راه میکنید پول اضافه شماست یا خرج زندگی؟ اگر پاسخ این سوال را با قاطعیت دادید ادامه روند معاملات را بخوانید:

برای شروع فارکس شما مثل (کد بورسی آنلاین) نیاز به یک کارگزار دارید.

برای دریافت اطلاعات چارت باید از یک بروکر استفاده کنید. یادتان باشد فریب تبلیغات را نخورید و حتما اسم بروکر را در شبکه های اجتماعی سرچ کنید تا تجربه کاربران مختلف را در مورد آن صرافی بخوانید.

نتیجه‌گیری

فارکس جدا از ریسک و خطراتش یک بازار مالی مثل سایر بازار هاست.

لذا درصورتی‌که تمایل به سرمایه‌گذاری در این بازار دارید حتماً می‌بایست با مازاد سرمایه خود در این بازار سرمایه‌گذاری نموده تا در صورت متحمل شدن زیان با مشکلی روبرو نشوید و صرفاً آن را تجربه‌ای در مسیر پرپیچ‌وخم دنیای معامله‌گری و سرمایه‌گذاری قلمداد کنید تا بتوانید با طراحی استراتژی معاملاتی مناسب و کسب تجربه در این مسیر موفق گردید. پیشنهاد میکنیم از یک اکانت دمو و مجازی استفاده کنید تا سرمایه واقعیتان آسیب نبیند.

به نظر شما سرمایه گذاری در بازار فارکس بهتر از بازار ارز های دیجیتال است؟

اگر تجربه ای دارید با ما مطرح کنید.

 

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب سایت مجموعه نایس کوین مراجعه کنید تا با راهنمایی مشاورین مالی مجموعه بهترین تصمیم رو بگیرید

  انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 1034

برچسب های مهم

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما