وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 58
  • بازدید دیروز : 682
  • بازدید کل : 652455

تابلوهای برق فشار ضعیف


 
تابلو برق فشار ضعیف
 
 
 
ترکیبی است از یک یا چند وسیله کلیدی ( قطع و وصل ) فشار ضعیف همراه با تجهیزات کنترل ، اندازه گیری ، حفاظت و تنظیم که کلیه اتصالات برقی و مکانیکی داخلی و قسمت های بدنه آن به طور کامل سوار شده باشد.
 
 
لوازم داخل تابلوها :
 
الف ) کلید خودکار ( اتوماتیک ) : وسیله مکانیکی قطع و وصل خودکار جریان است که قادر است در شرایط عادی جریان ها را قطع یا وصل کند یا از خود عبور دهد. این نوع کلید مجهز به وسایلی است که جریان های غیر عادی ( اضافه بار ، اتصال کوتاه ) را به طور خودکار قطع می کند.
 
ب ) کلید فیوز : کلیدی است که در آن فشنگ فیوز عمل کنتاکت های متحرک کلید را نیز انجام می دهد.کلید فیوز ممکن است از نوع مجزا کننده ، قطع بار و یا از نوع مجزا کننده و قطع بار باشد.
 
پ ) فیوز : به وسیله ای گفته می شود که در اثر ذوب یک یا چند عنصر تشکیل دهنده آن که به نحوی ویژه و متناسب طراحی می شود مداری را که در آن قرار دارد با قطع جریان در صورتی که جریان از مقدار معینی به مدتی کافی تجاوز نمود ، باز نماید. فیوز شامل کلیه اجزایی است که یک وسیله کامل را تشکیل می دهد.
 
ت ) کنتاکتور مکانیکی : وسیله قطع و وصل مکانیکی است که تنها یک وضع سکون دارد و به طریق غیر دستی عمل می کند و قادر به وصل کردن ، عبور دادن و قطع جریان در شرایط عادی مدار از جمله شرایط اضافه بار بهره برداری می باشد. کنتاکتور ممکن است قادر به قطع و وصل اتصال کوتاه هم باشد. کنتاکتورها بر حسب روش فرمان ( الکترومغناطیسی ، بادی ، الکتریکی - بادی ) ، محیط قطع کنتاکت ها ( قطع در هوا ، قطع در روغن ) و درجه حفاظت تامین شده توسط محفظه طبقه بندی می شود.
 
 
طبقه بندی تابلوهای فشار ضعیف ساختمان
 
 
1 - تابلو اصلی : این عنوان به تابلویی اطلاق می شود که عموما در پست برق نصب می شود و به طرف فشار ضعیف ترانسفورماتور متصل است و برق مجموعه را توزیع و کنترل می کند.
 
2 - تابلو نیم اصلی : این گونه تابلوها برق بلوک ساختمانی یا قسمت مستقلی از مجموعه را توزیع و کنترل می کند. تابلوهای نامبرده از تابلوی اصلی تغذیه می شود.
 
3 - تابلو فرعی تاسیسات و تجهیزات : عبارت از تابلویی است که برای توزیع و کنترل سیستم برقی خاص مانند موتورخانه ، آشپزخانه ، رختشویخانه و غیره به کار می رود. این گونه تابلوها از تابلو نیم اصلی تغذیه می شوند.
 
4 - تابلو فرعی روشنایی : عبارت از تابلویی است که برق روشنایی و پریزهای عمومی مربوط به هر قسمت را توزیع و کنترل می کند. این نوع تابلو نیز از تابلو نیم اصلی تغذیه می شود.
 
 
 
 
 
 
 
سیستم توزیع برق در تابلوهای فرعی و اصلی
 

 

  انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1205

برچسب های مهم

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما