وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 70
  • بازدید دیروز : 513
  • بازدید کل : 651316

پروژه الکترونیک | ساخت شوکر


پروژه الکترونیک | ساخت شوکر

شوکرابزرای است که از آن به منظورناتوان نمودن لحظه ای دشمن، در منازعات تن به تن، استفاده می شود. این آموزش برای اولین بار و تنها از طریق این پایگاه، به شکل کاملاً کاربردی و متفاوت، در اختیار عموم قرار می گیرد.
ساده ترین روش برای ساخت یک شوکرِ 450-400 ولت، استفاده از مدار چراغ فلاش در یک دوربین مستعملِ خانگی است. (شکل زیر)

برای شروع، باتریها را از دوربین خارج نموده و با برداشتن قاب دوربین، برد مرتبط با مدارچراغ فلاش را که لامپ بر روی آن سوار شده است را بیرون می آوریم.
احتیاط: فقط بخشهای پلاستیکی و عایق را لمس کنید.

با بیرون آوردن تخته مدار، ، بین دو سر پایه های بخش استوانه ای بزرگ نمایان بر روی برد (خازن) با استفاده از یک پیچ گوشتی، اتصال کوتاه برقرار می کنیم، بدین معنا که با استفاده از بخش فلزی پیچ گوشتی، میان دو سر پایه های خازن اتصالی ایجاد می کنیم تا حین کار از شوک الکتریکی احتمالی بر بدنِ خود مصون بمانیم.

با قرار دادن هویه بر نقاط اتصال خازن بر روی برد، نقاط لحیم کاری شده را ذوب نموده و خازن را از مدار خارج می کنیم. بخش های نگهدارنده باتری در روی برد را نیز بترتیب مشابه، با استفاده از هویه از روی برد خارج نموده و مکانهای مثبت و منفی را بترتیب با سیم های قرمز و منفی حایگزین می کنیم. از این سیم ها بعنوان ورودی در اتصال به باتری در ادامه استفاده خواهیم نمود.

با اتصال و لحیم نمودن دو سیم در مکانی از برد که قبلاً خازن را از آنجا بیرون آورده ایم، از هریک بعنوان خروجی (شوک دهنده) در مراحل بعدی استفاده خواهیم نمود.

چراغ فلاش متصل به مدار را نیز می توان حذف نمود. برای این منظور کافی است سه سیم یا ترمینالهایی که اتصال چراغ فلاش به مدار را برقرار می کند قطع کنیم.

در خاتمه می توان با استفاده از یک کلید فشاری و یک یا چند باتری، به تناسب آنچه که در دوربین مورد استفاده بوده است، بوسیله یک بسته عایق محکم دست ساز یا آماده و استفاده از دو پیچ که سر آنها کمی برآمده است و در فاصبه 4 یا 5 میلی متری از یکدیگر قرار گرفته اند، وسیله ای قابل حمل ساخت. (شکل زیر)

ساخت شوکر

 

 

دو پیچ، هر یک جداگانه به هر یک از سیم های لحیم شده بر پایانه های تعبیه شده برای خازن در روی مدار، که قبلاً آن را از مدار خارج نموده ایم، متصل می شوند. عدم توجه به اتصال صحیح باتری به مدار، در رعایت قطبین مثبت و منفی نیز، می تواند منجر به آسیب دیدن یا انفجار احتمالی مدار شود. در هک نمودن مدار دوربین بصورت فوق استفاده از سیم های روکش دار استاندارد نمره 24-22 نیز مناسب تراست. (سیم های نمره 24 نازکتر بوده و کار با انها ساده تر است)

در مقابله با مهاجم ، چنانچه هدف استفاده از شوکر قویتری باشد، مدار این شوکر بایستی مونتاژ شود. آشنایی نسبی با المانهای الکترونیکی لازمه ی مونتاز اینگونه مدارات بوده و در ادامه به ذکر چند نمونه معروفِ نسبتاً ارزان قیمت از مدارات مرتبط با این شوکرها اقدام خواهیم نمود:

الف) شوکر 1800 ولت:
این شوکر دارای مدار شماتیک نشان داده شده در تصویر زیر است:

ساخت شوکر

 

همانطوریکه ملاحظه می شود، استفاده از مقاومت 1 مگا اهم در این مدار، که تنها به منظور امکان کاهش قدرت شوکر در نظر گرفته شده است، اختیاری است و ترانسفورمر مورد استفاده در مدار دارای سر وسط (CT: Center Tap) در ورودی است.

ب) شوکر 4000 ولت:

مدار شماتیک این شوکر در شکل زیر نشان داده شده است:

ساخت شوکر

 

 

  انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 3107

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما