وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 78
  • بازدید دیروز : 513
  • بازدید کل : 651324

روش تنظیم پریزهای تایمردار


روش تنظیم پریزهای تایمردار

روش تنظیم پریزهای تایمردار :

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید بعضی از وسایل برقی منزل یا محل کارتان را در یک زمان مشخص روشن یا خاموش کنید. مثلاً عادت داشته باشید که شب ها با کولر روشن بخوابید و بخواهید که کولر خودش بعد از یک ساعت خاموش شود. یا این که یک مرکز پرورش قارچ دارید که می خواهید یک دستگاه تهویه را در ساعت های مشخصی خاموش و روشن کنید تا هم در مصرف برق صرفه جویی کرده باشید و هم هوای مناسبی برای رشد قارچ ها ایجاد کرده باشید و . . .

 

یک پریز تایمردار می تواند مشکل شما را حل کند. انواع مختلفی از این دستگاه در بازار موجود است که تصویر یکی از آنها را در پایین مشاهده می کنید.

 

پریزهای تایمردار

پریزهای تایمردار

 

این دستگاه در واقع به عنوان یک واسط بین پریز برق و دستگاه موردنظر عمل می کند. یعنی از یک طرف دارای یک دو شاخه جهت اتصال به پریز برق و از طرف دیگر دارای یک پریز برای خروج برق است.

تنظیم این دستگاه به این صورت است. بر روی دستگاه تعدادی شماره مشاهده می کنید که یا به صورت ۱۲ ساعته و یا به صورت ۲۴ ساعته بر روی یک قسمت دایره ای متغییر درج شده است. فرض می کنیم هم اکنون ساعت ۱۱ شب است، پس نشانگر را روی عدد ۱۱ قرار می دهیم. مطابق تصویر زیر:

روش تنظیم پریز تایمردار

روش تنظیم پریز تایمردار

 

بر روی دستگاه ۹۶ دیپ سوئیچ قرار گرفته که هر کدام معرف ۱۵ دقیقه است. ( پس حداقل زمان قابل تنظیم ۱۵ دقیقه است ).

حال فرضاً می خواهید به تایمر دستور دهید که دستگاه شما را در ساعت ۵ روشن کند و در ساعت ۶ خاموش. پس دیپ سوئیچ های بین عدد ۵ تا ۶ را تغییر حالت دهید ( یعنی به سمت بالا بکشید ).

این عمل را می توانید برای هر ساعت مورد نظری که می خواهید انجام دهید. این برنامه ریزی شما در روزهای بعدی هم به همین صورت تکرار خواهد شد.

از این سیستم می توانید برای مواقعی هم که در سفر هستید استفاده کنید تا تعدادی لامپ را روشن کند و این گونه دزدها فکر کنند که کسی در منزل است.

انواع مختلفی از این پریزهای تایمردار در بازار موجود است که قیمت های آن از ۳۰ هزار تومان شروع شده و تا ۷۰ هزار تومان ادامه دارد، که پیشنهاد ما به شما خرید جنس اصلی آن به قیمت ۷۰ هزار تومان است.

دستگاهی که در بالا مشاهده کردید از نوع آنالوگ بود که فقط قابلیت برنامه ریزی برای ۲۴ ساعت را دارد و در طول هفته همان برنامه روز قبل را تکرار می کند. اگر برنامه ریزی شما در هر کدام از روزهای هفته با بقیه روزها فرق دارد، پس شما نیاز دارید که یک تایمر دیجیتال هفتگی خریداری کنید.

خروجی که معمولاً می توانید از پریزهای تایمردار موجود در بازار بگیرید ۱۶ آمپر و تا ۳۶۰۰ وات توان است

 

 

  انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1507

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما