وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 907
  • بازدید دیروز : 285
  • بازدید کل : 644258

پول خوشبختی می‌آورد؟ بله !!! اگر به این 4 روش هزینه شود


پول خوشبختی می‌آورد؟ بله !!!     اگر به این 4 روش هزینه شود

شاید هزاران بار این صحبت را شنیدید: پول، خوشبختی نمی‌آورد.

حتی اگر این سخن را به طور مکرر نشنیده باشید، به احتمال قوی با نگاه به افراد بسیار ثروتمند که معتاد به مواد مخدر یا الکل هستند، افسردگی دارند یا حتی اقدام به خودکشی کرده‌اند، به این نکته پی برده‌اید که پول به خودی خود باعث خوشبختی نمی‌شود.

اما قبل از آنکه تسلیم شده و پول به عنوان یک روش برای کسب لذت از چشم شما بیفتد، در نظر داشته باشید که گاهی اوقات پول می‌تواند خوشبختی بیاورد و این موضوع توسط تحقیقات دانشمندان اثبات شده است.

 

زمانی پول می‌تواند خوشبختی بیاورد که برخی از کارها یا شرایط زیر در مورد شما صدق کند:

 

1 – پول را برای بدست آوردن زمان بیشتر خرج کنید

یک تحقیق شگفت‌آور نشان داده بسیاری از مردمی که زمان را با ارزش‌تر از پول می‌دانند، خوشحال‌تر از سایرین هستند.
بنابراین شاید بهتر باشد در استخدام دستیار یا مستخدم تعجیل کنید و حتی از سوپرمارکت بخواهید خواروبار موردنیازتان را درب منزل تحویل دهد. اگر پول کافی دارید، به احتمال زیاد با این کارها خوشحال‌تر خواهید شد، زیرا زمان بیشتری برای انجام کارهای موردعلاقه‌تان بدست خواهید آورد.

2 – پول را برای بدست آوردن یک تجربه عالی هزینه کنید

ما معمولا فکر می‌کنیم که بهتر است پول را روی کالاها خرج کنیم، مخصوصا کالاهایی که تصور می‌کنیم ارزش آنها حفظ می‌شود یا کاهش زیادی پیدا نمی‌کند.
مثلا با خود می‌گوییم اگر 3 میلیون تومان برای خرید یک گوشی موبایل هزینه کردم، تا مدت‌ها این گوشی موبایل را خواهم داشت اما اگر همین مبلغ را برای یک مسافرت یا شرکت در کنسرت یا یک تفریح و تجربه هیجان‌انگیز هزینه کنم، بعد از آن، هیچ‌چیز باقی نمی‌ماند.

اما در حقیقت، عکس این قضیه صادق است. تحقیقاتی در دانشگاه سانفرانسیسکو انجام گرفته که نشان می‌دهد افرادی که پول خودشان را برای بدست آوردن کالاها هزینه می‌کنند با گذشت زمان به آن کالا عادت کرده‌ و خوشحالی آن خرید از بین می‌رود.

اما در سمت دیگر، یک تجربه عالی مانند رفتن به یک کنسرت تا مدت‌های زیادی در حافظه شما باقی می‌ماند و با یادآ وری و صحبت درباره آن احساس لذت و شعف به شما دست خواهد داد.تجربیات شاید به اندازه کالاها دوام نداشته باشند ولی لذت ناشی از تجربیات تا مدت بیشتری همراه شما خواهد بود.

3 – پول را همراه با کسی که به او اهمیت می‌دهید خرج کنید

انسان‌ها به طور طبیعتی موجوداتی اجتماعی هستند و شواهد بسیاری وجود دارد که احساس عشق و تعلق به یک جامعه می‌تواند باعث افزایش عمر شما شود. (تنهایی می‌تواند کشنده باشد)

برخی از روانشناسان اجتماعی اعتقاد دارند دلیلی برای اینکه تجربیات باعث خوشحال‌تر شدن افراد می‌شوند این است که آنرا معمولا با یک دوست، همکار یا عضوی از خانواده در میان می‌گذاریم.

بنابراین اگر تصمیم گرفته‌اید بلیط کنسرت موردعلاقه‌تان را خریداری کنید، یک نفر که همراهی با او باعث خوشحالی‌تان می‎شود در کنار خود داشته باشید.

4 – پول را برای شخص دیگری خرج کنید

محققان به دانشجوهای یک دانشگاه مقداری پول دادند و از یک گروه خواسته شد تا این پول را برای خودشان هزینه کنند و به گروهی دیگر گفتند که این پول را برای دیگران خرج کنند، دومین گروه گزارش دادند که خوشحالی بیشتری را تجربه کرده‌اند.

اگر به تمایل اجتماعی بودن خودمان فکر کنیم، این حس خوشحالی کاملا معنا پیدا می‌کند. ما با اهدای پول یا خرج کردن آن برای دیگران، حس تعلق و ارتباط با دیگران را بدست می‌آوریم. (همینطور حس بخشندگی)

بنابراین به پیش بروید و هدیه‌ای برای یک شخص خریداری کنید یا مقداری پول به خیریه ببخشید، با اینکار هم خودتان را خوشحال‌تر می‌کنید و هم دیگران.

سخن آخر

درست است که ثروت به خودی خود باعث خوشحالی و خوشبختی نمی‌شود اما نگرانی درباره قروض و هزینه‌ها قطعا باعث ناراحتی و عدم خوشبختی است.

اگر بیش از آنکه درآمد دارید، خرج کنید (حتی روی هدایا) استرس و نگرانی که به شما دست می‌دهد به احتمال زیاد بر حس خوب خواهد چربید. بنابراین هیچگاه در چنین شرایطی قرار نگیرید که درآمد شما کمتر از هزینه‌هایتان شود.

همانطور که در مطلب “حساب‌های پس‌انداز موردنیاز” ذکر کردیم، علاوه بر اینکه هزینه‌های خودتان را پرداخت کردید باید مقادیری پول یا دارایی با نقدشوندگی بالا نیز برای مقاصد مختلف پس‌انداز کنید.

نظر شما در مورد پول چیست؟ به نظر شما پول در چه شرایطی باعث خوشبختی می‌شود؟

  انتشار : ۹ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 994

برچسب های مهم

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما