وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 790
  • بازدید دیروز : 285
  • بازدید کل : 644141

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال چیست و چه کاربردی دارد ؟


تحلیل بنیادی یا فاندامنتال چیست و چه کاربردی دارد ؟

یکی از روش های تحلیل بازار سرمایه و پیش بینی قیمت ها، تحلیل بنیادی است.

در اصل پیش بینی به دو روش اصلی امکان پذیر است:

1.تحلیل تکنیکی 2.تحلیل بنیادی

تعریف تحلیل بنیادی را میتوان روشی برای ارزیابی اوراق بهادار که شامل اندازه گیری ارزش ذاتی با در نظر گرفتن همه ی عوامل مربوط به اقتصاد، مالی و سایر عوامل کمی و کیفی است.

درواقع یک تحلیل گر بنیادی سعی دارد تا هر عاملی را که میتواند بر ارزش اوراق بهادار تاثیر میگذارد مطالعه و بررسی نماید، عواملی مثل نیروهای اقتصاد کلان و عوامل خاص شرکت ها، نظیر شرایط مالی و مدیریت شرکت.

به زبان ساده تحلیل بنیادی یا تحلیل فاندامنتال  یک روش تحلیلی است که در آن تحلیل گر به مسائلی که علت جابجایی قیمت هستند توجه میکند؛تحلیل گران با بررسی شرایط بنیادی یک دارایی(سهام، ارز، سکه و...) و عوامل موثر د ارزش ذاتی آن دارایی، روند حرکت آتی قیمت آن را پیش بینی میکنند.

هدف نهایی این تحلیل، به دست آوردن ارزشی است که سرمایه گذار بتواند آن را با قیمت کنونی اوراق بهادار مقایسه کند؛با این هدف که تشخیص دهد چه نوع موقعیتی را باید در ارتباط با اوراق بهادار اتخاذ کند(قیمت پایین=خرید، قیمت بالا=فروش)

تحلیل بنیادی به دنبال محاسبه ی ارزش ذاتی هر سهم است و به این منظور به مطالعه ی هر چیزی، از وضعیت کلی اقتصاد و صنعت تا وضعیت مالی شرکت و مدیریت آن میپردازند.

تحلیل گران بنیادی در جست و جوی این هستند که ارزش ذاتی سهام چقدر است، و بر اساس دانسته های بنیادی اقدام به خرید و فروش و کسب سود میکنند.

دو اصل مهم در تحلیل بنیادی:

1.ارزش ذاتی 2.ارزش دارایی ها در تحلیل بنیادی

در بورس بسیار اتفاق می افتد که قیمت مجموع سهام یک شرکت از ارزش دارایی های آن نیز کمتر میشود، خوب در این شرایط این کاملا طبیعی است، که این یک فرصت بزرگ برای سرمایه گذاری است.

برای مثال فرض کنید میخواهید یک مغازه را خریداری صورت باید به دو عامل ارزش ذاتی و روند سودآوری آینده ی مغازه توجه کرد

این مثال برای شرکت های بورسی نیز صادق است، شما با خرید سهام یک شرکت انگار بخشی از یک مغازه را خریدید و به همان نسبت در سود آن شرکت سهیم هستید؛و برای تحلیل بنیادی آن شرکت باید به ارزش ذاتی و روند سودآوری آن شرکت توجه کنید.

اینگونه یک تحلیل گر بنیادی میتواند ارزش سهام یک شرکت را در آینده تخمین بزند.

  انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 919

برچسب های مهم

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما