وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 115
  • بازدید دیروز : 327
  • بازدید کل : 652839

بیت کوین (bitcoin) چیست ؟


بیت کوین (bitcoin) چیست ؟

به طور خلاصه برای تعریف ساده ی بیت کوین میتوانیم بگوییم :

یک شبکه همتا به همتاست که به کاربران امکان می‌دهد بدون هيچ واسطه ا‌ی و بدون حضور يک سيستم مرکزی مثل بانک، نسبت به انتقال پول به يکديگر اقدام نمايند. علاوه بر این کارمزد انتقال پول را بسیار کاهش داده و یک بستر ایمن و بدون خطر هک شدن را ایجاد می کند.

بیت کوین به عنوان اولين پول ديجيتال غيرمتمرکز شناخته شد که به منظور جلوگيری از ايجاد تورم، حفظ ارزش پول و دارايي مردم در مدت طولانی و شفافیت در نقل و انتقال پول به کار گرفته می شود.
بیت کوین با واحد اختصاری BTC شناخته شده و فقط به صورت دیجیتالی منتقل می گردد، همچنین بیت کوین می‌تواند مانند پول‌های امروزی برای خرید کالا، تبادل و انتقال پول و همچنین برای سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرارگیرد.

از مهمترين ويژگي هاي بيت كوين ميتوان به:
كم بودن ميزان كارمزد تراكنش :درحالت عادي تراكنش هاي انجام شده در شبكه رايگان است اما براي پردازش سريع تر كارمزد اندكي دريافت ميشود .
سرعت در مبادلات: به دليل وجود نداشتن واسطه عمليات ارسال درزمان كوتاهي انجام ميشود .
امنيت بالا: پروتكل بيت كوين توسط روش هاي رمزنگاري شده پيچيده طراحي شده وهيچ شخص يا سازماني نميتواند آن را تغيير دهد،علاوه بر اين امكان توزيع يك واحد بيت كوين بين چند نفر وجود ندارد .
غيرمتمركز بودن :شبكه ي بلاك چين بيت كوين سيستم كنترل كننده ي متمركز ندارد وتوسط شخص يا اشخاصي اداره نميشود وانتقال آن در تمام شبكه اطلاع رساني ميشود .
تغييرناپذيري:تراكنش هاي بيت كوين برگشت پذير نيستند .

 

سوالات متداول بیت کوین

 

اگر بخواهیم به تعدادی از سوالات  پاسخ‌های کوتاهی داشته باشیم، در اینصورت خواهیم داشت:

 

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که هیچکس آن را کنترل نمی‌کند و هر کسی می‌تواند در شبکه آن فعالیت کند.

بیت کوین از کجا میاد؟

بیت کوین طی فرایندی که ماینینگ یا استخراج نام دارد، توسط ماینرها در شبکه تولید می‌شود. به دست آوردن بیت کوین در شبکه، انگیزه‌ای را برای ماینرها فراهم می‌کند تا تراکنش‌ها را نیز تایید کنند.

چگونه بیت کوین بخرم؟

برای خرید بیت کوین باید این مراحل را طی کنید:
۱- نصب کیف پول بیت کوین
۲- پیدا کردن فروشنده معتبر بیت کوین (سایت صرافی یا فرد حقیقی معتبر)
۳- انجام احراز هویت با مدارک شناسایی
۴- انتقال پول از طریق کارت بانکی به فروشنده و ارائه آدرس کیف پول
۵- ارسال بیت کوین از فروشنده به کیف پول شما

سازنده بیت کوین چه کسی است؟

خالق بیت کوین فرد یا گروه ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو است. این فرد یا گروه در سال ۲۰۰۸ ایده بیت کوین را مطرح کرد تا اینکه در ابتدای ۲۰۰۹ شبکه بیت کوین کار خود را شروع کرد. درباره اینکه ساتوشی ناکاموتو چه کسی بوده فرضیه‌های مختلفی وجود دارد با این حال هویت او هنوز نامشخص است.

آیا بیت کوین قانونی است؟

چارچوب‌های قانونی مشخص شده برای معامله و استخراج بیت کوین در کشورهای مختلف با هم فرق دارد. در حال حاضر استخراج بیت کوین در ایران به عنوان یک صنعت شناخته شده است و افراد متقاضی ماینینگ، باید برای این کار اقدام به اخذ مجوز کنند.

بیت کویین یا بیت کوین؛ کدام کلمه صحیح است؟

کلمه «بیت کوین» در انگلیسی به صورت «Bitcoin» نوشته می‌شود. در تحلیل کلمه بیت کوین باید گفت که بیت کوین از تلفیق دو عبارت «bit» و «coin» ایجاد شده است. بیت در علوم رایانه‌ای به کوچکترین واحد اطلاعات صفر و یکی گفته می‌شود. «coin» در سمت دیگر به معنی «سکه» است. بنابراین بیت کویین یک واژه اشتباه است.

قیمت بیت کوین چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت بیت کوین همانند سایر کالا‌ها و دارایی‌ها در بازار به وسیله نیروهای عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. قانون‌گذاری کشورهای بزرگ اقتصادی، ممنوعیت‌ها و وضعیت شبکه از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت بیت کوین به شمار می‌آیند.

 

 

این مطلب ادامه دارد .....

همراه ماباشید 

 

  انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 933

برچسب های مهم

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما