وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 33
  • بازدید دیروز : 201
  • بازدید کل : 644565

مزایا و معایب دوربین های بی سیم


مزایا و معایب دوربین های بی سیم

مزایا و معایب دوربین های مداربسته بی سیم

دوربین های مداربسته بی سیم از نظر نیاز به سیم کشی در دو نوع متفاوت وجود دارند، ببرخی از آنها بدون نیاز به هر گونه سیمی کار کرده و برای تغذیه به باتری دارند.

مزایای دوربین های  بی سیم

مزیت این دوربین های مداربسته در سهولت و سرعت بالا در نصب است به طوریکه می توان در هر محلی حتی بدون امکان سیم کشی آن را نصب کرد (اگر دوربین با باتری کار کند). برای تغذیه دوربین های مداربسته بدون باتری هم می توان از نزدیک ترین پریز برق استفاده نمود هرچند این کار استاندارد نیست .

دوربین های مداربسته بی سیم دارای امنیت بیشتری هستند. از آنجایی که دوربین مداربسته بدون سیم است فقط با دسترسی مستقیم به دوربین مداربسته می توان آن را از کار انداخت و امکان قطع کابل دوربین مداربسته ازپایین وجود نخواهد داشت. در این دوربین ها می توان تصاویر را از چند محل مشاهده کرد . از نظر هزینه نیز دارای هزینه کابل کشی و داکت کشی کمتری می باشند .

معایب دوربین های مداربسته بی سیم

به طور کل کیفیت تصویر دوربین های مداربسته بی سیم تا حدودی محدود است زیرا امکان انتقال حجم زیاد اطلاعات از سیگنال های رادیویی وجود ندارد. همچنین نویز سیگنال در طول مسیر بر روی تصویر شما تاثیر خواهد گذاشت.از لحاظ هزینه نیز دوربین های مداربسته بی سیمی که با باتری کار می کنند اگر تعدادشان زیاد باشد هزینه باتری شان افزایش می یابد. اگر دوربین بدون باتری باشد برای تامین برق دوربین مداربسته باید کابل کشی و داکت کشی انجام دهید.سیگنال خروجی دوربین های مداربسته بی سیم خیلی قوی نیست به همین دلیل موانعی مثل موانع فلزی باعث کاهش سیگنال دوربین های مداربسته می شود. اگر دوربین های مداربسته در فضای بیرونی نصب شده باشند در صورتیکه هوا بارانی باشد باعث کاهش سیگنال می شود. دوربین های مداربسته بی سیم دارای بازه محصولات خیلی کمتری هستند. امکان تهیه این دوربین ها با انواع لنزها مشکل بوده و معمولا با لنزهای فیکس 3.6 میلی متر ساخته شده اند. سیگنال بیشتر این دوربین ها در طول موج گیگا هرتز  2.4 انتقال می یابد (در صورت آنالوگ بودن دوربین) . این سیگنال همپوشانی زیادی با سیگنال های تجهیزات مختلف مخابراتی دارد که باعث می شود بر روی تصویر شما اثر گذارد.از طرف دیگر تصاویر آنالوگی که از طریق دوربین های مداربسته بی سیم فرستاده می شود تقریبا کد گذاری نشده اند در نتیجه هرکسی با استفاده از یک گیرنده 2.4 گیگا هرتز می تواند تصاویر را از دوربین های مداربسته شما دریافت کند که بعد امنیتی دوربین مداربسته را کم و بی ارزش میکند .

  انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1250

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما