وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 197
  • بازدید دیروز : 980
  • بازدید کل : 644528

فرق بین دوربین مداربسته AHD با HD-CVI و HD-TVI و HD-SDI و آنالوگ


فرق بین دوربین مداربسته AHD با HD-CVI و HD-TVI و HD-SDI و آنالوگ

تفاوت و فرق بین دوربین مداربسته با کیفیت های AHD ، HD-CVI ، HD-TVI ، HD-SDI و آنالوگ در چیست؟

مشاهده کیفیت انواع دوربین مداربسته

 

دوربین مداربسته با کیفیت ای اچ دی AHD CCTV

کمپانی کره ای Nextchip تکنولوژی خود با نام AHD ( مخفف Analogue High Definition ) با کمی تاخیر نسبت به دو رقیب دیگر در سال ۲۰۱۳ ارائه کرد که ویژگی های مشابه HD-CVI را دارا بود .AHD در ابتدا تنها تا رزولوشن ۱٫۴ مگاپیکسل را پشتیبانی کرد که به ahd1.0 معرف شد . ولی در ابتدای سال ۲۰۱۵ بود که Nextchip اقدام به ارائه نسخه ۲ مگاپیکسلی سیستم خود به نام AHD2.0 کرد. هر چند که به دلیل شکایت داهوا از این شرکت ، موجب تاخیر ارائه این محصول به بازار شد ولی در نهایت این شرکت توانست نسخه دوم خود را به بازار عرضه کند . کمپانی داهوا مدعی شد که در ‏HD-TVI‏ و ‏AHD‏ از ‏تکنولوژی ‏CVI‏HD- کپی برداری شده، ‏بخصوص نسخه دوم ‏AHD‏ ‏‎(AHD 2.0)‎‏ که ‏داهوا‏ معتقد بود یک کپی برداری کامل بوده است و با استناد بر همین ادعا علیه این دو شرکت شکایت تنظیم کرد هر چند که هیچ گاه نتوانست از فروش محصولات AHD جلوگیری کند .

اصطلاح دوربین مداربسته AHD یا AHD CCTV به اصطلاح انگلیسی Analog High Definition CCTV به معنای دوربین مداربسته آنالوگ رزولوشن بالا اشاره می کند. همانطور که میدانید در دوربین های آنالوگ سنتی (دوربین آنالوگ تیوی لاینی) روزولشن تصویر یکی از بزرگترین نقاط ضعف این دوربین های بود و برای جبران این نقطه ضعف تکنولوژی های جدیدی در سیستم های مداربسته آنالوگ ایجاد شدند که یکی از آنها تکنولوژی AHD است.

اساس کار تکنولوژی AHD چیست؟

اساس کار تکنولوژی AHD بر پایه انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته بر مبنای سیستم های تلویزیونی دیجیتال (DTV) است. در این تکنولوژی اطلاعات همچنان به صورت آنالوگ انتقال پیدا می کنند اما نوع کد گذاری آنها امکان انتقال اطلاعات با حجم بیشتر و در نتیجه گرفتن تصاویر با روزولشن بالاتر را ایجاد می کند. کد گذاری دوربین توسط چیپ AHD TX انجام می شود. این چیپ اطلاعات دیجیتال را از دوربین دریافت کرده و آنها را به صورت AHD کد گذاری می کند. در سمت DVR نیز چیپ AHD RX اطلاعات کد گذاری شده را دریافت کرده و آنها را مجدد به صورت دیجیتال برای ضبط در خواهد آورد.

روزولشن تصویر در دوربین های مداربسته AHD

دوربین های AHD نسل اول تنها با روزولشن ۱ مگا پیکسل (۷۲۰P) تولید می شدند اما نسل دوم این تکنولوژی امکان تولید دوربین های AHD با روزولشن ۲مگا پیکسل (۱۰۸۰P) را ایجاد کرد. متاسفانه نسل اول و دوم این دوربین های با هم از نظر کد گذاری هم خوانی ندارند و امکان استفاده همزمان از آنها وجود ندارد. در حال حاضر و با توجه به تکنولوژی موجود امکان تولید دوربین های AHD با روزولشن بالاتر از ۲ مگا پیکسلی وجود ندارد و این موضوع نیز بعید به نظر می رسد.

دوربین مداربسته آنالوگ Analog CCTV

دوربین مداربسته آنالوگ یک تجهیز الکترونیکی است که برای دریافت تصاویر و تبدیل آنها به سیگنال های الکترونیکی از آن استفاده می شود. این کار در دوربین های مداربسته به وسیله حسگر الکترونیکی دوربین یا Imaging Sensor صورت میگیرد. این حسگر میتواند یکی از انواع CCD یا CMOS باشد.
در دوربین های مداربسته آنالوگ خروجی دریافت شده توسط حسگر به یک تقویت کننده فرستاده شده و به طور مستقیم به خروجی فرستاده میشود. به همین دلیل این دوربین ها از سادگی زیادی برخوردارند و بسیار کم هزینه هستند.
سیگنال های ارسال شده توسط دوربین برای ساده سازی مطابق یکی از استانداردهای تلویزیونی رایج PAL یا NTSD به دستگاه ضبط کننده ارسال میگردد. از این طریق شما میتوانید دوربین انالوگ را به طور مستقیم به تلویزیون خود وصل کرده و تصاویر آن را ببنید.
دوربین های مداربسته آنالوگ نسل قدیمی تر از سیستم های مداربسته را تشکیل می دهند که امروزه رفته رفته در حال از رده خارج شدن هستند. این دوربین ها در مقایسه با دوربین های شبکه یا دیجیتال از عیب های بزرگی برخوردارند که یکی از بزرگترین آنها محدود بودن کیفیت تصویر این دوربین هاست.
رزولوشن تصویر

رزولوشن تصویر بزرگترین المان کیفیت تصویر دوربین هاست. در دوربین های انالوگ این المان را با تیوی لاین نمایش میدهند. طبیعتا هر قدر تیوی لاین دوربین بالاتر باشد کیفیت تصویر ان نیز بالاتر است. بزرگترین اشکال دوربین های مداربسته انالوگ محدودیت شدید کیفیت تصویر انهاست.

 

دوربین مداربسته با سی وی آی HD-CVI CCTV

HD-CVI شرکت داهوا
در سال ۲۰۱۲ ، کمپانی چینی داهوا “Dahua” استاندارد HD-CVI را برای ارائه سیستم های مداربسته HD ، معرفی کرد . ‏HD-CVI‏ ( مخفف ‏High Definition Composite Video Interface )، تکنولوژی ای برای ارائه تصاویر با رزولوشن HD بر روی بستر کابل کواکسیال بود که محدودیت های دوربین های آنالوگ از جمله ارائه تصاویر تا رزولوشن ۱۰۸۰P و انتقال تصاویر تا فاصله ۵۰۰ متر را ارتقا داد .

تکنولوژی HDCVI نیز یک تکنولوژی آنالوگ است با این تفاوت که در دوربین های آنالوگ تیوی لاینی تصاویر با استاندارد های تلویزیونی PAL/NTSD انتقال پیدا می کردند، در حالی که در تکنولوژی های آنالوگ جدید تغییراتی در نوع کد گذاری سیگنال ها برای افزایش میران پهنای باند اطلاعات منتقل شده به وجود آمده است. همچنین سیستم های کد گذاری جدید امکان انتقال هم زمان اطلاعات دیگر مانند داده های کنترل را از طریق کابل تصویر فراهم می کنند. از انجایی که نحوه کد گذاری در این تکنولوژی منحصر به آن است دیگر تکنولوژی های مشابه امکان دسترسی به تصاویر کد گذاری شده به صورت HDCVI را نخواهند داشت. این بدان معناست که DVRها در دیگر تکنولوژی های آنالوگ HD، مانند HDTVI یا AHD، امکان خواندن اطلاعات تصاویر کدگذاری شده با تکنولوژی HDTVI را ندارند.

چه شرکت هایی دوربین مداربسته با تکنولوژی HD-CVI تولید می کنند؟

تکنولوژی HDCVI یک تکنولوژی انحصار است و انحصار تولید محصولات با این تکنولوژی نیز در اختیار شرکت داهوآ (Dahua Technology) است.

مشخصه های اصلی تکنولوژی HDCVI چیست؟

  • امکان دسترسی به روزولشن های ۱۰۸۰p و ۷۲۰p در بستر آنالوگ
  • امکان ارتقا سیستم آنالوگ سنتی به سیستم HDCVI بدون نیاز به تغییر در بستر سیستم
  • عدم وجود تاخیر در تصاویر دریافتی
  • نصب آسان و سادگی در عیب یابی
  • امکان انتقال تصویر از طریق کابل کواکسیال تا ۵۰۰متر

جدول مقایسه تکنولوژی HDCVI با شبکه و آنالوگ تیوی لاینی

 IPHD-CVIآنالوگ تیوی لاینی
رزولوشن ۷۲۰p, 1080p, 5MP , … ۷۲۰p, 1080p ۹۶۰H, D1
بستر انتقال اطلاعات کابل شبکه کابل کواکسیال کابل کواکسیال
وجود تاخیر در تصویر حداقل ۳۰۰ میلی ثانیه ندارد ندارد
بیشترین طول انتقال با کابل ۱۰۰ متر ۵۰۰ متر ۵۰۰ متر
اطلاعات قابل انتقال با کابل تصویر تصویر، صدا، داده و … تصویر، صدا، داده تصویر
نحوه نصب دارای پیچیدگی فنی ساده ساده
هزینه بالا متوسط کم
بازار محبوب و در حال گسترش در حال گسترش محبوب اما در حال کاهش

hdcvi دوربین مداربسته

 

دوربین مداربسته با سی وی آی HD-TVI CCTV

hdtvi دوربین مداربسته

HD-TVI شرکت TechPoint

کمپانی آمریکایی با تجربه Techpoint همچون داهوا در سال ۲۰۱۲ ، تکنولوژی خود با نام HD-TVI ( مخفف ‏ ‏‎High Definition Transport Video Interface ) را ارائه کرد ، همانند HD-CVI ،در HD-TVI هم تا رزولوشن ۲ مگاپیکسل پشتیبانی می شد با این تفاوت که حداکثر فاصله کابل کشی در تکنولوژی HD TVI ، ۳۰۰ متر می باشد . این فاصله از HD-CVI و AHD که تا ۵۰۰ متر ‍پشتیبانی می کردند ، کمتر بود. کمپانی TVT به دلیل متن باز بودن این تکنولوژی توانسته HD-TVI را توسعه داده و محدودیت ارسال تصاویر را تا ۵۰۰ متر در HD-TVI افزایش دهد و به نام خود ثبت و عرضه کند . از طرف دیگه کمپانی هایک ویژن هم نسخه بهینه شده خود با قابلیت انتقال تصاویر تا ۵۰۰ متر با نام Turbo HD عرضه کرده است. این ۳ انشعاب از تکنولوژی HD-TVI در صورتی که مصرف کننده نیاز به انتقال تصاویر تا بیشتر از ۳۰۰ متر باشد تا حدودی میتواند استفاده کاربران را با مشکل روبرو سازد.

تفاوت چندانی بین سیستم مداربسته آنالوگ تیوی لاینی و سیستم HDTVI از نظر نحوه کار وجود ندارد. در سیستم HDTVI تصاویر به صورت دیجیتال در چیپ تصویر دوربین تولید می شوند. سپس به وسیله یک چیپ کد گذاری اطلاعات با تکنولوژی HDTVI کد گذاری شده و برای انتقال اماده می شوند. اطلاعات به صورت سیگنال های HDTVI از طریق کابل کواکسیال یا کابل دو زوج تا محل DVR انتقال پیدا می کنند. دردستگاه DVR اطلاعات HDTVI توسط یک چیپ دکودر به اطلاعات دیجیتال تبدیل شده و برای ضبط و پخش توسط دستگاه اماده می شوند.

از آنجایی که اطلاعات در دوربین های HDTVI با همین روش کد گذاری می شوند امکان دیدن تصاویر دوربین های HDTVI برای دیگر DVRهای با تکنولوژی های مشابه (مانند AHD یا HDCVI) وجود ندارد. همچنین در دروبین های آنالوگ نسل جدید امکان مشاهده تصاویر دوربین از طریق اتصال مستقیم دوربین به تلویزیون وجود ندارد چراکه این دوربین ها دیگر از استاندارد های تلویزیونی برای انتقال اطلاعات استفاده نمی کنند.

آیا تکنولوژی HDTVI یک تکنولوژی انحصاری است؟

خیر این تکنولوژی در انحصار هیچ شرکتی نیست اما معمولا دوربین های شرکت Hikvision با این تکنولوژی تولید می شوند.

مشخصه های اصلی تکنولوژی HDTVI چه هستند؟

  • امکان دسترسی به روزولشن های ۱۰۸۰p و ۷۲۰p در بستر آنالوگ
  • امکان ارتقا سیستم آنالوگ سنتی به سیستم HDCVI بدون نیاز به تغییر در بستر سیستم
  • عدم وجود تاخیر در تصاویر دریافتی
  • نصب آسان و سادگی در عیب یابی
  • امکان انتقال تصویر از طریق کابل کواکسیال تا ۵۰۰متر

 

دوربین مداربسته با سی وی آی HD-SDI CCTV

اچ دی اس دی آی (HDSDI) چیست؟ سوالی که این روزها بسیاری از کاربران از فروشندگان دوربین های مداربسته می پرسند و جواب های متفاوت و بعضا اشتباهی دریافت می کنند.

امروز قصد داریم شما را با تاریخچه، علت پیدایش و ساختار این فناوری آشنا کنیم.

High Defination Serial Digital Interface باختصار HD-SDI، یکی از شاخه های تصاویر ویدئویی دیجیتال است که در سال ۱۹۸۹ توسط Society of Motion Picture and Television Engineers باختصار SMPTE ابداع شد.

از نقطه نظر فنی، HD-SDI شامل استاندارد SMPTE 292M می باشد که بر اساس آن تصاویر HD خام (بدون فشرده سازی و از دست رفتن کیفیت) تا حجم ۱٫۴۸۵ گیگابیت بر ثانیه، توسط کابل تصویر (کواکسال) منتقل می شوند.

فلسفه پیدایش این فناوری، ضبط و انتقال تصاویر HD برای شبکه های تلویزیونی خصوصی در اواخر دهه ۸۰ و دهه ۹۰ میلادی بود و هم اکنون نیز در بسیاری از شبکه های تلویزیونی حتی صدا و سیمای کشورمان کاربرد دارد.

طی چند سال اخیر که لزوم ضبط و انتقال تصاویر باکیفیت در سیستم های نظارت تصویری بیش از پیش احساس می شد، کمپانی ها بمنظور استفاده از تصاویر HD، به ساخت و ارائه دوربین های تحت شبکه روی آوردند.

اما مشکل نبود پهنای باند مناسب و خصوصا مشکلات و پیچیدگی های نصب و راهبری سیستم های تحت شبکه، کمپانی ها را به استفاده از فناوری HDSDI در سیستم های مداربسته سوق داد.

به این ترتیب امکان برداشت، ضبط و ارسال تصاویر HD و Full HD در بستر کم هزینه کواکسال (کواکسیال)، با کمترین پیچیدگی میسر شد.

البته از آنجاکه بازار کشورهای پیشرفته دنیا که بزرگ ترین بازارهای دوربین و سیستم های نظارت تصویری را شامل می شود، کماکان در سیطره سیستم های تحت شبکه است، بازار دوربین های HD-SDI کوچک و محدود باقی ماند و تنها معدود کمپانی هایی مانند سونی اقدام به ساخت و عرضه سنسورهای HDSDI کردند.

همین موضوع باعث شد قیمت تمام شده دوربین ها و DVRهای HDSDI بالاتر از حد انتظار باشد و تنها کمپانی های کره ای و چند کمپانی چینی در مقیاس محدود به ساخت و عرضه این دوربین ها اقدام نمایند.

مهمترین ایرادی که به این فناوری وارد است، عدم امکان ارسال تصاویر توسط کابل در فواصل طولانی است، بطوریکه به گفته سازندگان تا ۲۰۰ متر و در واقعیت تنها تا ۱۰۰ متر می توان تصاویر را منتقل نمود و برای فواصل طولانی تر، استفاده از تقویت کننده های متعدد، اجتناب ناپذیر است.

طی چند سال اخیر، کمپانی های صاحب نام چینی که بجهت قیمت بالای چیپ ست های HDSDI با مشکل عدم استقبال کاربران مواجه بودند، اقدام به بهینه سازی این فناوری بر اساس نیازهای اصلی سیستم های مداربسته مانند تغییر پهنای باند، ساده سازی و ارزان سازی پروسه طراحی و افزایش راندمان و کارایی خصوصا در قسمت ارسال تصاویر نمودند.

نتیجه این امر، ابداع فناوری هایی مانند HDCVI توسط کمپانی داهوا، Turbo HD توسط کمپانی هایک ویژن، HDTVI توسط کمپانی TVT و AHD توسط کمپانی نکست چیپ بود.

فناوری هایی که تکامل یافته HD-SDI و بهینه تر و ارزان تر از آن بوده و ایراداتی از قبیل محدودیت ارسال تا ۱۰۰ متر را ندارند.

 

مزیت های دوربین مدار بسته HD-TVI در مقایسه با HD-SDI

● فاصله انتقال طولانی تر (بدون کمک)

● قیمت قابل قبول
●ضد نفوذ و تداخل بهتر و قابلیت اطمینان بیشتر

 

 

تلاش کمپانی های سازنده سیستم های مداربسته آنالوگ برای ارتقا کیفی سیستم های آنالوگ در رقابت با سیستم های مدار بسته تحت شبکه ( IP ) منجر به خلق سیستم ۹۶۰H شد . کیفیت تصاویر تکنولوژی ۹۶۰H همچنان با کیفیت HD دوربین های IP قابل مقایسه نبود.

کمپانی های تولید کننده دوربین های مداربسته همچنان در پی ارائه راهکاری برای خلق وضوح بالا بر بستر سیستم های آنالوگ و رقابت با دوربین های IP بودند، که تکنولوژی HD-SDI اولین تلاش آنها بود .

تکنولوژیHD-SDI در سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد و توانست کیفیت HD تا رزولوشن ۲ مگاپیکسل را بر روی کابل کواکسیال ارائه دهد . با این کهHD-SDI توانسته بود بزرگترین مشکل دوربین های آنالوگ یعنی وضوح تصویر پایین را حل کند ولی به علت مشکلاتی از جمله قیمت بالا تجهیزات و محدودیت در کابل کشی دوربین ها تا ۱۰۰ متر ، مورد استقبال قرار نگرفت .

نهایتا این امر در سال ۲۰۱۲ با تلاش شرکت های مختلف در ارائه تصاویر با وضوح ۱۰۸۰P و ۷۲۰P بر رویه بستر کابل کواکسیال امکان پذیر شد . با ارائه تکنولوژی های‏HD-CVI از سوی شرکت داهوا ، ‏ HD-TVIاز شرکت TechPointو در آخر AHD‏ از شرکت Nextchip دنیای آنالوگ دچار دگرگونی و تحول قابل توجهی شد.

 

خصوصیت های بارز مشترک بین سه سیستم

  • تمامی آنها تا رزولوشن ۲ مگاپیکسل با کیفیت مشابه پشتیبانی می کنند
  • تمامی آنها از کابل کواکسیال برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند که ویژگی مهمی در بروز رسانی سیستم های آنالوگ قدیمی محسوب می شود . زیرا برای بروز رسانی نیازی به تعویض کابل کشی نیست و تنها تعویض تجهیزات کفایت میکند.
  • فاصله طولانی کابل کشی تا ۵۰۰ متر برای انتقال اطلاعات در مقایسه با فاصله ۱۰۰ متری در HD-SDI و دوربین های IP
  • بدون مشکل تاخیر و افت فریم در تصاویر در مقایسه با سیستم های IP

 

در نهایت مسیری که در آینده می توان برای این سه تکنولوژی متصور شد

در حال حاضر HD-CVI به واسطه پشتیبانی و فروش مستقیم خود کمپانی داهوا مسیر رو به رشدی را طی می کند و روز به روز بر محبوبیتش افزوده می شود

HD-TVI توسط شرکت TechPointپشتیبانی می شود که سابقه طولانی در صنعت دوربین و ساخت پردازنده های دستگاه آنالوگ دارد . همچین به دلیل اپن سورس بودن از این تکنولوژی در صدها شرکت از جمله هایک ویژن که بزرگترین تولید کننده دوربین های مدار بسته است استفاده می شود . البته هایک ویژن با ارائه تکنولوژی بومی خود با نام Turbo HD که نمونه بهینه شده HD-TVI می باشد ،سعی در جدا کردن مسیر و متمایز نشان دادن خود با سایر شرکت ها و برند های تولیدکننده درجه ۲ و ۳ HD-TVI ، و همچنین ایجاد رقابتی با رقیب دیرینه خود‌ ، داهوا را دارد . به طوری که بر خلاف تبلیغات انجام شده ۹۰ در صد دوربین های دیگر شرکت های تولید کننده TVI ، با دستگاه های هایک ویژن سازگاری ندارند .

AHD با این که توسط هیچ تولید کننده ای بزرگی حمایت نمی شود ولی قیمت اقتصادی و مناسب آن نسبت به HD-CVI و HD-TVI و همچنین سازگاری با سیستم های آنالوگ قدیمی باعث شده تا مصرف کنندگان بسیار را جذب کند و رفته رفته رقیبان خود را جا بگذارد .

 

 

 

 

مزایای نصب دوربین مداربسته

فرق بین 480p و 720p و 1080p چیست؟

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش اول

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش دوم

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش سوم

اشتباه رایج در طراحی و خرید سیستم دوربین مداربسته

5 باور غلط در مورد دوربین مداربسته

دوربین مداربسته حرارتی چیست؟

اطلاعاتی کامل درباره دوربین های مداربسته

روش کلاه برداری دوربین مدار بسته

مقایسه فناوری‌های AHD و HDCVI و HDTVI و HDSDI و IP و آنالوگ

سوالات در مورد دوربین مدار بسته و خرابی ها

برخی سوالات درباره دوربین مدار بسته

نرخ فریم چیست

تکنولوژی(BLC) در دوربین های مداربسته

دوربین مداربسته (عمومی)

کابل کواکسیال (RG 59) چیست و چه مزیت هایی دارد

چرا نباید از هاردهای کامپیوتری جهت سیستمهای نظارت تلویزیونی استفاده کرد؟

تعرفه نصب بستر دوربین مداربسته و شبکه

HDMI چیست؟

انواع کابل شبکه و کواکسیال

تنظیمات منو دستگاه DVR دوربین مداربسته

دوربین مداربسته AHD مقایسه کیفیت و ساختار

فرق بین دوربین مداربسته AHD با HD-CVI و HD-TVI و HD-SDI و آنالوگ

مقایسه­ی VBR و CBR

مزایا و معایب دوربین های مداربسته بی سیم

مناسب ترین مکان برای نصب دوربین

نیاز نصب دوربین مداربسته در مدارس

نصب دوربین مداربسته امنیتی در مدارس

انتقال تصویر از طریق P2P دستگاه‏های Raster

افزایش دهنده طول کابل شبکه چیست؟

آموزش ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

اصطلاحات دوربین مدار بسته

آموزش تنظیمات ضبط دستگاه DVR و NVR

آموزش اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر

انتخاب یک DVR دی وی آر مناسب برای سیستم مداربسته

 

دوربینهای مداربسته و کنترل تصویری dvr دی وی آر

کواد Quad چیست ؟

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

تنظیم منوی دستگاه دی وی ار ( هایک ویژن )

منبع تغذیه (آداپتور) سیستم مداربسته چیست؟

Motion Detector یا حسگر حرکتی در دوربین مدار بسته

اطلاعات کامل در مورد آیفون تصویری کوماکس کره و کامکث چین

دستگاه دی وی آر DVR و NVR چیست

آشنایی با مفهوم Bitrate در دوربین مداربسته و DVR

معرفی هارد وسترن بنفش و تفاوت آن با هارد های دیگر

تفاوت سنسور CCD و CMOS

دوربین های مداربسته تحت شبکه (مختصر)

آموزش نصب دوربین مداربسته شبکه (ip) مختصر

آشنایی با لنز دوربین های مداربسته

برند های معروف سیستم های حفاظتی

لیست برندهای دوربین مداربسته چینی

برند های معروف سیستم های حفاظتی

دوربین های مدار بسته cctv و کارایی های آن و اصطلاحات

نورافکن (پروژکتور) مادون قرمز چیست؟

لوله فلکسی چیست؟

انواع دوربین های مداربسته مخفی

SATA چیست

آی سی فلش

فناوری Onvif دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟

کابل شبکه | آشنایی با انواع و روش سوکت زدن

شغل برقکاری یا سیستم های حفاظتی را از کجا شروع کنیم ؟

  انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1461

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما