وان الکتریک

وان الکتریک

شرکت پیشگامان علم الکترونیک مجری و طراح سیستم های حفاظتی و نظارتی و برق ساختمانی

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 873
  • بازدید دیروز : 285
  • بازدید کل : 644224

دوربین های مداربسته تحت شبکه (مختصر)


اولین دوربین‌های تحت شبکه در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت "Axis" با استفاده از پایه نرم‌افزاری لینوکس (Linux) تولید شد، این دوربین‌ها براساس استانداردهای HTTP و RTSP طراحی گردیده بود و از استانداردهای IP و شبکه برای ارسال تصاویر در قالب اطلاعات (Data) استفاده کرد. به کارگیری دوربین های مداربسته تحت شبکه به علت بالا رفتن مزیت های آنها نسبت به گذشته روز به روز درحال افزایش است.

 

نمونه هایی از دوربین های مداربسته

1- 1-دوربین های مدار بسته صنعتی

این نوع دوربین مدار بسته را می توان خاص ترین نوع دوربین مدار بسته دانست. که ممکن است در تمامی شرایط محیطی ولی در حالت های خاص استفاده می شود. از ویژگی های مهم این دوربین های مدار بسته توابع پردازش تصویری است که در طراحی آن ها استفاده شده است. در مکان ها و شرایطی که نیاز به قابلیت های خاص از قبیل BLC , HLC, WDR, ATR , ATW و ... می باشد بیشتر از این نوع دوربین ها استفاده می کنیم .برروی این دوربین ها هنگام خرید نه پایه وجود دارد ، نه لنز و نه کاور ضد آب و تک تک این اقلام باید به طور جدا گانه تهیه شود. در واقع یکی از قابلیت های دوربین همین انعطاف پذیری بالای آن است. برای شرایط نصب خاص می توان پایه های خاص،برای فواصل بسیار کم یا زیاد می توان از لنز های خاص و یا برای شرایط آب و هوایی خاص کاور های ضد آب و یا کاور های دید در شب و یا کاور های فن دار استفاده می شود.

2- 2-دوربین های مدار بسته دام

کاربرد اصلی این دوربین ها در محیط های داخلی و اداری می باشد.اکثر این دوربین ها لنز هایی wide ( فاصله کانونی کوچک ( 3.6 یا 4 میلیمتر)) دارند و بخوبی می توانند وقتی در گوشه ای از اتاق نصب شوند،تمام فضای اتاق را تحت پوشش قرار دهند. این دوربین ها بیشتر مواقع بر روی سقف نصب می شوند .

-3دوربین های مدار بسته بولت

این دسته از دوربین ها ی مدار بسته برای محیط های خارجی طراحی شده اند.قاب ضد آب این دوربین ها قادرمی سازد تا در محیط های بیرونی و با شرایط جوی بد به راحتی کار کنند. همچنین همه ی این دوربین ها قابلیت دید در شب) بااستفاده از مادون قرمز) دارند و می توانند در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویر برداری کنند.

4- دوربین های مدار بسته اسپید دام

این دوربین ها کامل ترین نوع دوربین مدار بسته رنگی که دستگاه کنترلرو کیبورد خاص خود را دارد ، گردان است و لنز زوم دارد، می تواند شدت نوررا تنظیم کند. دورو نزدیک شدن تصاویر را در آن می توان کنترل نمود روی سقف نصب می شود و تمامی برنامه ریزی ها و دستورهای لازم از طریق کیبورد کوچک و خاص آن قابل اعمال است.هر تصویر را می توان مجموعه ای از نقاط نا پیوسته فرض کرد که در کنار هم قرار می گیرند و مجموعا یک تصویر را می سازند هر کدام از این نقاط در هر لحظه می توانند خصوصیات متفاوتی داشته باشند . می توان مسیری خاص برای دوربین تعریف کرد و دوربین را برنامه ریزی کرد تا در هر شرایط زمانی مختلف مسیر و یا نقاط خاصی را تصویر برداری کند

  انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1662

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

قم , خیابان انقلاب , کوچه 41 پلاک 15

اطلاعات و دانش رمز پیروزیست

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما